• Caro
    #48
    OK, de a villanymotor tud működni generátorként is, és ez közúton (de még vasúton is) nagy különbség.
    A BKV azt hiszem kb. 40%-al kevesebb áramot eszik a Combinokkal így, de még a régi trolik is közel ennyit képesek visszatáplálni. Azon kívül nyomatékgörbe->nem kell váltó.
    Az akkumulátor/hidrogén szerintem baromság, előbbiből ugyan létezik jó hatásfokú, de akkor is drága (egyenlőre legalábbis), az utóbbi pedig hihetetlenül nem hatékony.
    Az állandó mágneses motorokhoz kellenek ritaföldfémek, a jó öreg indukciós motorhoz (ami sokkal tutibb :)) csak réz meg vas. Bár az előbbi szintén drágul rendesen.
    Nem igazán értem amúgy, hogy miért kell mindenbe állandó mágneses motorokat pakolni. Én nem szeretem őket. Valamennyivel jobb a W/kg értékük, de egy csomó szívás van (Curie-pont, vezérlés, stb.).
    A hibridek ha lehet a lehető legrosszabb kombináció, mert ugyanúgy megvan benne a belső égésű motor minden baja + még egy hajtáslánc. Parasztvakítás, nem megoldás.