duke#28
"aztán ha hozzászámoljuk, hogy egy korszerű motor hatásfoka ~35%, akkor 71,4 kWh munka a kocsi mozgatása."
Az a 35 % az maximum a laboratoriumban 35 %, es ott is csak rovid ideig, amig el nem kezdenek kopni az alkatreszek. A hetkoznapokban az utakon jo ha, 20% a hatasfok.
Es nem kell hetven kilowatt egy auto mozgatasahoz. A gyakorlatban egy 1 tonnas auto 50-100 km/h koruli sebesegnel 15-20 KW teljesitmenyt igenyel.
Itt egy tablazat ami a suly, legellenalas alapjan kiszamolja szukseges teljesitmenyt. EVDrivePower.xls
Persze a gyorstoltes meg igy is ezer ampereket igenyelne, de igazabol nagyon ritka eseteket leszamitva nincs szukseg ra. Senki sem vezet napi 24 orat. Atlagos hasznalat melett, boven van naponta, ket naponta 6-8 ora, hogy feltoltodjon az akku.