kvp#23
Par megjegyzes:
-elektromos autok eseten joval kevesebb energia kell, mert nem csak jobb a hatasfok, de fekezeskor a mozgasi energia jo resze visszajon, amit ujra fel lehet hasznalni gyorsitasra
-az elektromos autok tolteset nem kozvetlenul a halozatrol erdemes vegezni, hanem buffer kondenzatorokbol, amik az elektromos kuton szepen lassan toltodnek fel, majd auto toltesekor kepesek rovid ido alatt leadni a tarolt energiajukat
-ekkora kapacitas eseten nem 220-240 volt koruli ertekkel erdemes tolteni, hanem mondjuk 25kV-al (a vonatok felsovezeteke sem tul vastag, megis ha kell atmegy rajta par megawatt).
Egyebkent ez az aksi nem uj technologia, csak a felulet kialakitasara hasznalnak egy uj megoldast. Tehat ilyen felulettel akar savas olomaksikat is lehet kesziteni, hasonloan jo eredmenyekkel. (csak nem eri meg)
Ha minden energiaforrast ki akarnank valtani elektromos energiaval, akkor a mostani paksi kapacitast a negyszeresere kellene emelni, tehat 4 helyett 16 blokk kellene. (akar a paksi reaktor is bovitheto, hely van) Viszont onnantol semmilyen mas energiaforrasra nem lenne szukseg. Viszont ha mar csak annyival jobb lenne a helyzet, hogy a benzint nem a rossz hatasfoku motorokban hanem egy jobb hatasfoku eromuben egetjuk el es a megtermelt energiaval toltjuk az autokat, mar az jobb energiahatekonysagot es kevesebb kornyezetszennyezest jelentene.