halgatyó#13
Csakhogy ezek a főgazdag főnökök és hasonlók nagyon rá fognak faragni! Az ok egy igen egyszerű és nyilvánvaló gazdasági-technikai ok:
Az, hogy ma nagyon sok alkatrészből álló, nagyon preciziós és nagyon hosszú élettartamú, rengeteget tudó eszközök a képességeikhez képest elképesztően olcsón kaphatók,
ENNEK AZ OKA A NAGY SOROZATÚ GYÁRTÁS.
Egy opel astra azért kapható meg 4+ millió Ft-ért, vagy egy közép VW 5-6 mikáért, mert hatalmas sorozatban gyártják!
Ha nem így lenne, akkor :
1.) tízszer ennyibe kerülne
2.) valahol a Ford-T vagy a mocskvics 412 műszaki színvonalán állnánqk az autók, mert évtizedek óta tartó fejlesztésre sem lett volna pénz és nyomós kiváltó ok sem (minek fejlesszenek környeztekimélő autót, ha csa 100 db van avárosban? és miért fogyasszon keveset, ha nagyon olcsó a benzin?)
Szóval ezek a szupergazdagok rá fognak faragni, ha csak 10ezer autó lesz ebben az országban! Mert akkor nem 4-6 millió lesz egy középautó, hanem 50 millió Ft. És akkor őnekik is csak az egytizedük tud autót tartani.
Ha viszont csak 1000 db lesz, akkor még drágább lesz....
Ez valahogy fordított folyamat, mint amit a számítástechnika elterjedése kapcsán tapasztalhattunk valamikor 1980-tól napjainkig.
Ahogy többet gyártottak, a sorozatszám növekedésével csökkent az ára, ami miatt még többen vettek... létrejött egy pozitív visszacsatolás, ma már mindenkinek van számítógépe, ráadásul milyen olcsón! Az első C64 amit a munkahelyemen kaptam, 50 ezer Ft volt, hozzá a floppy egység (160kB fért egy 51/4" lemezre, max. 32 filecím, winyó hírből se) nos a floppy egység 70 ezer Ft volt.
Hadd ne hasonlítsam össze a képességeit a mai számítógépekével
Ez a folyamat visszafelé is le fog játszódni, ha sokat szarakodnak a környeztevédelemmel a technikai fejlesztések (atomenergia) helyett, NEM CSAK az autóval, hanem mindennel, és félő, hogy a lejtőn nem lesz megállás, mert sok olyan társadalmi-gazdasági folyamat van, amit nem tudunk befolásolni (pl. gazdasági válságok), hiába mondják egyesek hogy tudják