• B0nFire
    #24
    cellik: "BunFire eloado hiaban szeretne nalunk turnezni a kutyatsem erdekelne ha nemtudjuk, hogy a zenejet iszak e vagy eszik."

    Erre való az internet. Az addig oké, hogy senki nem fizet a zenéért, de azt ugye te sem gondolod komolyan, hogy még én toljam bele a lóvét és hirdessem nagy látogatottságú oldalakon, amit nem tudok megfizetni? Annyit tehetek, hogy publikálom, majd a saját blogomba benyomom, meg megkérem a családtagjaimat, hogy ők is nyomják be a saját blogjukba, meg egy-két fórumtopicban is el tudom hinteni a linket, vagy belerakom az aláírásomba, ezzel kimerültek a lehetőségeim. Nekem az elég, ha hallgatják, és valakinek tetszik. Örülök annak is, ha csak egy pozitív visszajelzést kapok, mert én ezért csinálom. Ehhez értek és igyekszem igényesen megcsinálni.

    asdasdasd: "Ami ezen kívül van az hobbizenélés, saját örömödre, panaszkodni kár érte."

    Ha figyelmesen olvasol, észreveheted, hogy nem panaszkodtam, csupán leszögeztem a tényeket, és egy-két dologra rávilágítottam, amiről a kívülállók nagyon ritka esetben tudnak. Én csináltam, amíg bírtam fizikálisan, akkor is, ha az én pénzem bánta. Már nem bírom, és átengedtem a terepet a fiatalabb generációnak. De azért nem maradok tétlen továbbra sem.

    Nailyenugysincs: "Aki jó zenét képes csinálni az Magyarországon is meg tud élni. Pl ott van Rúzsa Magdi. Szerintem senki se mondhatja rá hogy szar. De ha nem szereted a megasztárosakat akk ott van pl a Tankcsapda."

    Jujj! Sssz! Jaaaj! Nem tudom eldönteni, hogy most viccelsz, vagy haláli komolyan beszélsz. De maradjunk csak az utóbbi példádnál, mert Rúzsa Magdit minden emberi számítás szerint is ki kell hagynom a zenészek köréből. (Mivelhogy ő előadó, nem szerző, annak meg olyan, amilyen.)

    A Tankcsapda lement kutyába, ahogy Hobó megénekelte. Ők pontosan azt a három akkordos primitív popszemetet játsszák, amit a zeneileg alulművelt közönség befogadni képes. Ne vedd magadra, de Magyarországon a zenei oktatás a béka segge alatt van két kilométerrel. Egy gyerek óvodáskorára megismeri az ötfokú (pentaton) hangsorokat (magyar népdalok), majd általános iskolában kibővítik az ismereteit még 3 hanggal, és a zenei oktatás kimerül a tonika-szubdomináns-domináns akkordsorozat ismételgetésével, amire a világ poptermésének a 999 ezreléke épül. Csak ilyen zenét képes az átlagember megemészteni. Ha meghall egy 7-es vagy 9/11sus akkordot, akkor nemhogy nem képes azt élvezni, de egyenesen a falra mászik tőle. Meg kell tehát különböztetni az igényes zenét a népszerű zenétől, mert a kettő a lehető legritkább esetben találkozik egymással. Igényes lehet mondjuk egy fúziós jazz, de roppant kevesen tudják élvezni. Mert zeneileg kukák. Ez olyan, mint a színvaknak a szivárványt mutogatni, hogy milyen szép, amikor őneki csak a pepita kockás az értékelhető és élvezhető. A népszerű pedig minden olyan szerzemény, amit kimondottan olyan butára írtak, hogy a zeneileg zokni tömegek élvezhessék. A baj csak akkor van, amikor kiderül, hogy a nagy tömegeknek – akikhez a legtöbb populáris szerző és előadó szólni akar – eszük ágában sincs többé fizetni a zenéjükért. Egy progresszív muzsikus, vagy jazz-zenész nemigen jön zavarba, mert megszokta, hogy őt csak kevesen értékelik, és elsősorban soha nem a zenéből él meg. Azt csak azért csinálja, mert ért hozzá, és az a szenvedélye. A pop előadó meg seggre ül, a haját tépi kínjában, mert bár kelendőek az albumai, mégsem fizet érte senki.

    Pontosan a Rúzsa Magdik és a Tankcsapdák és Hooligansok a legnagyobb vérszívók, amik ellen kábé minden második héten ki szoktatok kelni. Őhozzájuk folyik be az üres adathordozó díj, meg a Nyers zenekar szerzői jogdíját is őnekik osztják ki, meg az úgynevezett "huszadrangú hobbizenekarokét", akiknek olykor a kisujjukban több van, mint ezekében a giccses nyál-pubikéban. És minden üres adathordozóval én is támogatom ezeket a Tótverákat, meg Karamellákat, Bódigusztikat, akik páros lábbal tiporják a zenét. Ezt kell megérteni. Ha egy zenész nem alkuszik meg, és igényes zenét csinál, az mehet elmehet kapálni. Aki meg lemegy kutyába, az meg jól él belőle. Még ezzel sem lenne baj, csak legalább lenne bennük annyi becsület, hogy nem aposztrofálnák a saját tevékenységüket "zenének".

    A Tankcsapdát 99%-ban a szövegei adják el (bár egyik sem üti meg Kosztolányi, vagy Tóth Árpád szintjét), de ha nem értenél egy kukkot sem belőle, rájönnél, hogy zeneileg mekkora egy nagy nulla az a banda. Persze nem tudod elképzelni, hogy milyen lenne, ha nem értenéd, hiszen érted, de hidd el, a Tankcsapda a magyarokon kívül senkinek nem mond semmit. Mert a szövegeit nem értik, a zenéjük pedig annyira sablonos, hogy minden országban van 12 egy tucat Tankcsapda-klón műanyag-punk zenekar.