• Nailyenugysincs
    #11
    értem én mit mondasz de ha a gyerek úgy jön fel a középiskolába hogy nem tud helyesen írni meg nem tud egytagú számokat szorozni osztani akk el kéne gondolkodni. sokmindenre elég lenne a 8 év ha a tanárok rendesen végeznék a munkájukat. Am ezzel az "általános műveltséggel" se értek egyet. Mert még soha nem volt képes senki megmagyarázni hogy ha ismerek egy verset vagy tudom egy több száz évvel ezelőtt élt ember életrajzát akk az miért jó nekem. mi a 7köznapi életben is hasznosítható értéke? mindig csak azt mondják hogy tudni kell. De attól hogy tudom még nem fogok tudni vele dolgozni, nem lesz egy hasznos szakmám amivel kezdeni is tudok vmit. az jó ha az alap matekot(terület, kerület stb) megtanítják de nem kéne túlzásba vinni. ha vki műszaki vonalon akar továbbtanulni akk az tanulja meg ha szakosodik. erre lenne jó a középiskola. az általánosban megtanítják az alapokat amivel már lenne elképzelése a gyereknek hogy mi érdekli(mert azt hülyeség elvárni egy 14 éves gyerektől hogy tudja hogy mit akar csinálni a következő évtizedekben) Ha meg végzett a nyolc évvel akk már lehetne szakosodni és nem úgy mint a mostani szakközépiskolákban hogy ugyanúgy tanulnak minden hülyeséget mint egy gimnáziumban ami télleg az általános iskola továbbvitele, hanem ha informatika szakra megy akk legyen heti 10 infója, másik 10 matek, egy kis fizika meg angol ami még kellhet egy műszaki embernek. és úgy menni főiskolára hogy érti is amit csinál nem csak nyelvelógatva tanul a zhkra.