BlackRose#10
Ez persze csak azért van, mert a számítógépek 80%-a semmi értéket nem termel (nem a gép hibája) és akkor akár az $1 vilаnnyszámla is költség, ha nem termelünk a géppel semmi bevételt. Persze a kis fogyasztás jó, de a megtakarítás olyan, mint egy rugó összenyomása, egy ideig megy, de aztán már egy nagyon pici mozgás is óriási erőfeszítést követel.
Szerintem sokkal többet kellene azon gondolkodni, hogy a meglévő erőforrásokat felülről hatékonyan használjuk. Ha a gép segítségével $10000 értéket termelünk (bevételt) akkor az $5000 kiadás sem tűnik nagynak. A fogyasztás csökkentése viszont kimondottan környezetvédelmi szempontból elfogatható stratégia, de ha igazán érdekel bennünket a fejlődés és a környezetünk, akkor inkább a produktivitás növelése a fontos. De mivel nem vagyunk képesek az embereket megtanítani, termelni és alkotni a számítógéppel akkor nincs neki más választása, mint egyszerű eszközként használni a szuper komplex szerszámot és ideje 80%-át a facebook-on és a youtube-on fogja tölteni kb. ZERO kreativitás és produktivitás mellett. Először meg kell tanítani az embereket tanulni, majd használni a rendelkezésükre álló erőforrásokat (hardware, software, infrastruktúra stb.) és akkor egy egész más világban fogunk élni.
Az ACM Communications-ban olvastam nemrég, hogy a diákok az egyetemen (ezek ugye felnőtt emberek és nem gyerekek) 70% időben a laptopot az órán social networking-ra használják, figyelmük persze legalább ekkora százalékban nem ott van, ahol kellene, az eredményeik is ehhez arányosan szart sem érnek. Na ez a 70%-is túl nagy fogyasztás... és nem a diákok a hibásak ezért, hiszen senkinek sem jutott eszébe megtanítani őket, hogy a laptopot, hogyan lehet a tanulásra használni, kezükben van a gép és arra használják amire maguktól is rá tudtak jönni és ez persze szinte 100%-ban olyan aktivitás amelyhez nincs szükség strukturális agyműködésre...