• kvp
    #51
    "nembaj majd egymilliárdszor egymilliárd pixeles textúrája lesz a lágyan lengedező százmillió polygonos fűszálnak"

    Ha olyan nagy szamitasi kapacitas van, akkor at lehet terni a raytracing-re es a fixikai modellre alapulo szimulaciora, tehat mar nem textura es polygon van hanem 3D-s tomor targyak es valos turkozodesek. Manapsag meg csak a filmtrukkok kisebbik reszet keszitik igy, de par ezer procival mar talan kis felbontasban meg lehet csinalni hasznalhato sebesseggel valos idoben, de tobb szazezer mag jobb lenne. Es az egeszben az a jo, hogy raytrace-nel ugyanaz a primitiv program fut minden magon, csak nagyon sok iteracio kell, ezert a legjobb ha minden pixelnek van sajat magja. Tehat egy jo programozo mar most ki tudna hasznalni egy 2 megacore-os gpu-t. (2 millio magost) Ha ezt megoldjak, akkor a kornyezet atalakithatova valik, tehat pl. eltorheto egy targy es nem egy elore kezzel gyartott szabvanyos 'torott' modell kerul a helyere, hanem pl. egy tukor egy nyilvesszo becsapodasi helye szerint reped meg es a fenyvisszavero tulajdonsagai is e szerint valtoznak meg. Vagy egymas melle rakott kristalypoharakkal el lehet terinteni az ablakon beszurodo feny utjat, ami a prizma hatas miatt szabalyosan bomlik komponenseire. Es az algoritmus mar kesz van hozza tobb millio magra is, csak nincs olyan hardver ami elbirja valos idoben. Szoval en nem aggodnek a miatt hogy nem fogjak ertelmes modon kihasznalni az akar 1 millioszor nagyobb kapacitast is.