#23"..rohadtul érdektelen hogy melyik hang zöngés meg zöngétlen meg hogy milyen idők vannak"
Igen, és amikor idegen nyelvet tanulsz, és azt mondják, hogy ezt a mássalhangzót zöngésen/zöngétlenül kell ejteni, akkor bámulsz, mint a boci, hogy az meg WTF?
És a magyar nyelvű angolul tanulók is rosszul végzik az igék múlt idejének a hasonulását, és azt mondják "tóGd" (talked), "tóKt" helyett, meg "miZd" (missed) "miSZt" helyett, mert amikor a tanár elkezdi magyarázni, hogy náluk a toldalék hasonul az őt megelőző hanghoz, és nem fordítva, akkor csak kapásból minden második szavát nem érted, mert nem voltál magyar nyelvtanórán, és fogalmi hiányosságaid vannak.
Az igeidőkről nem is beszélve. A legtöbb nyelvtanuló akkor ébred fel a Csipkerózsika-álmából, amikor megemlítik neki az igeidőket. "Az meg mi? Ja, ilyen van nálunk is? Sose hallottam hírét..."
Egyszer egy Photoshop topicban megkérdezte valami lökött, hogy mi a rádiusz? Mondom neki, hogy a kör sugara. Erre visszakérdez, hogy az mi? Mondom: az átmérőjének a fele. Erre kiderül, hogy az átmérő fogalmát sem ismerte. De Photoshopolni akart. Amikor lebasztam, hogy nem általános iskolai geometriaórát tartok, ő volt besértődve, hogy "Persze, mert itt mindenki professzornak született...!" kezdetű ismerős mondattal. Ezért kell az alapvető műveltség. Hogy később a bonyolultabb dolgokat meg tudd tanulni és érteni autodidakta (gy.k.: önképző) módon is.
Meg azért kell a magyaróra, hogy egy mondatban ne ejtsél legalább 3 hibát, ha már egyszer fórumozol; és mondjuk megtanuld a helyes központozást, ami nem kimondottan az erősséged.