Napenergia, hálozatba visszatáplálás kicsiben az interneten beszerezhető komponensekből
  • repvez
    #1221
    mondtam én hogy eljutsz a vezeték ellenállás felhánytorgatásáig miközben a benzinnél meg egy sor dolgot nem veszel fiyelembe.

    Szerencsére , már más megtette helyettem a számolásokat
    Ezt még annyival egésziteném, ki,hogy minden egyes feldolgozási helyen egy csomo ember dolgozik, az ő nergia felhasználásuk is beletartozik . és ha bárhol a rendszer meghibásodik a szállitás közben az egyes állomások között az katasztrófát okoz, a mérete attól függ, hogy melyik szakaszban történt a probléma.
    És ezeket a veszteségeket és plusz energia felhasználást minden évre kell számolni.

    Ezzel szemben, a villanynál mégegyszer leirom, mert ugylátszik nem fogtad fel EGYSZER , kell kiépiteni és onnantol nincs komolyabb fenntartási energia költsége, mert max egy központot kell létrehozni ahol monitorozzák, hogy melyik töltö hibásodott meg és a karbantartási munkákra kell ember és egy help desk.
    Ja és ha bárhol az elektromos rendszerben szakadás történik nem lesz környezeti katasztofa.

    "Ezzel szemben egy 30 m3-es tankautó elvisz 30 ezer litrer anyagot és oda vissza 150 km úton sem éget el 300 liternél többet. Ez 1%. Töltési veszteség autóba nincs."

    Ahogy korábban leirtam, egy benzinkutra min. 3x kell menni hogy tele legyen a kut, és akkor még 3x üresen vissza kell mennie a bázisra ujratankolni, és ugyan ahhoz a kuthoz ha visz dieselt is akkor ugyan ennyi mégegyszer. tehát 12x kell egyetlen kuthoz mennie a kamionnak, a full feltöltésig.
    Ellenben a villanyos mindig fullon van és sose ürül ki, mindenféle beavatkozás nélkül.

    "1 tonna benzin energiatartalma hány kWh ? Házi feladat."

    Igen és ez mit is számit ha csak azt vesszük, hogy 1 tonnát beletankolsz a kocsiba, annak csak 40%-a hasznosul ténylegesen a kocsi mozgatására, a többi hatvan elmegy a környezet melegitésére és káros anyagként megjelenik a levegőben.

    Ezzel szemben ha 1MW energiát beletöltesz az autókba annak kb a 90%-a hasznosul a kocsi mozgatására és nincs semmi ami a környezetbe jutna, akkor mit is számit az ,hogy menyni az enerhia tartalom?

    Meg a multkor pont ti irtátok, hogy 12000wh/kg benzinből 2400 hasznsul szemben a 250/200-al az elektromosnál
    Idézem:

    "A lítium-ion akkumulátorok energiasűrűsége ~250Wh/kg, amiből 200 hasznosul, a benziné 12.000Wh/kg, ebből 2400 Wh/kg jut el a kerekekig. "

    Szóval a 20% hasznosulás hatékonyabb mint a 80%?

    És mindez azért, hogy 2 perc alatt feltankold a kocsit és mehess tovább, mert nem képes az ember várni 25 percet a töltésre,vagy odéb menni pár km-t egy szabad töltési pontra.
    Utoljára szerkesztette: repvez, 2020.09.17. 09:48:37