Napenergia, hálozatba visszatáplálás kicsiben az interneten beszerezhető komponensekből
  • molnibalage83
    #1218
    A grid szállítási vesztesége átlagosan kb. 8% Európában. Erre jön még rá a töltési veszteség, ami gyorstöltésnél 10-20% is lehet.
    Ezzel szemben egy 30 m3-es tankautó elvisz 30 ezer litrer anyagot és oda vissza 150 km úton sem éget el 300 liternél többet. Ez 1%. Töltési veszteség autóba nincs. Ez a bázistelepről van.

    A bázistelep és a finomító közötti szállítás távvezetéken zajlik itthon. Nincs távvezeték nélküli bázistelep 15+ éve. Ott kb. 1 tonna anyag szállítása 120-220 km-re kb. 3-5kWh áram, ha jól emlékszem. Sajnos nincs előtte a összes távvezeték hidraulikája, amit egyébként én csináltam a MOL-nak és annak lehetséges optimalizációját. Arra emlékszem, hogy a tiszta villamosáram költség 80-140 Ft táján volt és 31 Ft/kWh árral számoltunk. 1 tonna benzin energiatartalma hány kWh ? Házi feladat.

    Persze a távvezetéket is meg kell építeni, ahogy a villamos hálózatot is gyorstöltőhöz.

    Számolni kéne, nem elméleteket gyártani.