Akcióban a városi ördögök.
  • Carloska
    #1
    Shaun White Skateboarding



    Pár évvel ezelőtt futott a mozikban egy film, ami egy meglehetősen érdekes jövőképet vizionált. Az emberekből eltűnt minden egyediség, senki nem különbözhetett, betiltottak minden olyan tárgyat, ami bármiféle érzést közvetített, ezáltal a világ tökéletesen szürkévé vált. A szóban forgó film címe Equilibrium volt, s azért hoztam fel, mert tesztünk alanyában is hasonló a kiindulópont.

    A gonosz minisztérium ugyanis szintén így cselekedett: betiltott minden olyan dolgot, ami színt vitt az emberek unalmasan szürke életébe. „Az egyediség nem jó dolog, legyél te is átlagos! A zene rossz, nem más, mint értelmetlen ricsaj, a gördeszkázás pedig egyenesen a legfőbenjáróbb bűn.” Ilyen és ezekhez hasonló propagandaszöveget kapunk az arcunkba folyamatosan a játékban, melyben értelemszerű célunk az lesz, hogy Shaun White-tól, a többszörös X-Games és olimpiai bajnoktól kapott deszkánkkal visszarázzuk a normális kerékvágásba ezt az elszürkült világot.



    A játékmenet egyszerű: gördeszkánkon gurulva trükkösebbnél trükkösebb mutatványokat bemutatva kell színessé transzformálnunk a megszürkült tereket, parkokat, utcákat, s embereket. Az irányítás sem túl bonyolult, a Skate szériában bevezetésre került Flickit szisztémához hasonlóan, itt is a jobb analóg karral tudjuk abszolválni a mutatványokat, melyek alap palettáját a game későbbi szakaszában megjelelő deszkás shopokban tovább bővíthetjük. A város attól válik élettel telivé, hogy minden egyes szegletében véghez viszünk egy úgynevezett áradást (flow), egy lökést – ami magyarán egy trükk. Igen ám, de vannak olyan pontok, melyek metamorfózisához egy nagyobb szintű erő szükséges, ezért képességeink folyamatosan fejlődni fognak, hogy a városban mindent vissza tudjunk hozni a normál világba. A művelet egyébként elég látványos, ha beviszünk egy flow-ot, a szürke falak hirtelen graffitiktől hemzsegővé alakulnak, a földből bukkanók emelkednek, az autók olyanná változnak, mintha csak a Pimp my Ride-ból léptek volna elő, az emberek pedig élettelivé válnak.

    A küldetéseket eleinte egy öreg csőkától, de később felszabadított spanjainktól kapjuk, melyek általában egy-egy objektum, terület átszínezése, vagy emberek megtérítése, de legfőbb célunk természetesen Shaun White kiszabadítása lesz. A szokásos tereptárgyakon túl a Shaun White Skateboarding kicsit elrugaszkodik a valóságtól és égbeszökő grindeket is kínál, melyek akkor válnak láthatóvá, ha felugrunk a kiindulópontjukra. Ha ilyen tündöklő zöld sínen csúszunk, akkor automatikusan átalakítunk mindent ami a közvetlen környezetünkben van. A korábban említett deszkás shopok is úgy válnak elérhetővé, hogy nekünk kell felszabadítanunk azt. A küldetések teljesítésekor XP-t kapunk melyeket itt, a boltban tudunk beváltani új trükkökre, ruhákra, deszkákra és egyéb kellékekre.



    És most jöjjön a fekete leves. Sajnos a játékmenet meglehetősen monoton és egyhangú, 1-2 óra elteltével már semmilyen szinten nem tud újat mutatni, ami egy picit talán frusztráló lehet azoknak, akik nem masszív gördeszka fanok. Persze a lehetőségek tárháza nem merül ki a szingli mód karrierjével, az osztott képernyős és online többjátékos módok további izgalmakat kínálnak az arra éhezőknek.

    A stuff grafikája ugyan nem mondható kiemelkedőnek – különösen a figurák kidolgozottsága tűnik előző generációsnak -, összességében azt kell mondjam megfelelő kép tárul elénk. Persze eleinte minden szürke, miáltal egysíkúnak hat a látvány, de ahogy haladunk előre a sztoriban, ahogy formáljuk vissza a várost eredeti pompájába, úgy tárul elénk egyre szebb és szebb vizualitás. Hangok terén is hasonló a helyzet, nem éppen egy világverő az audio front, de szegényesnek, kopottasnak sem nevezhetjük. A játékmenet folyamatos, nem találkozunk fram dropokkal, vagy vsync problémákkal, mindig egyben van a kép, még a gyorsabb akciók alatt sem esik le a framrate.




    Noha a két évvel korábbi Shaun White Snowboarding meglehetősen langyosra sikerült, azt kell mondjam ez most sincs másképp. Ugyan a játék jó és megfelelő élményt nyújt azoknak, akik egy effajta deszkás stuffra vágynak – az átlag gamerek figyelmét azonban nem képes magára vonni. Megfelelő választás lehet azoknak, akik nyíltak az újdonságra, de tegyük hozzá nem is nagyon van jelenleg hasonló stílusú anyag a piacon, gondoljunk csak a legutolsó Tony Hawk bődületes buktájára és a valaha innovatív Skate széria visszaesésére…


    7.5 Hangulat
    Eleinte az újdonság erejével hat, de pár óra után monotonná válik, leülepszik a hangulat.

    7.0 Grafika
    Mai szemmel nézve kicsit talán szegényes a látkép, de cserébe viszont szép folyamatos a játékmenet.

    7.0 Zene
    Nincs benne semmi olyan, ami az átlag fölé emelné. Szépen összerakott iparos munka, de nem több annál.

    8.0 Többjátékos mód

    Összesen 5 játékmód közül választhatunk, offline, vagy online lehetőséggel. Kellően tartalmasak és változatosak ahhoz, hogy a kissé monotonra sikeredett szinglit kompenzálják.

    6.5 Egyszemélyes mód
    Alapjában véve innovatív megoldásokkal találkozunk, de a város transzformálása csak rövid ideig lesz elég szórakoztató, a játék sajnos hamar unalomba fullad.

    8.5 Kezelés

    Az irányítás rendkívül kézre áll és a Skate Flickit rendszeréhez hasonlóan nagyon jól működik a Ubisoft szisztematikája is.

    7.0 Összegzés

    Korrekt

    Ha egy újszerű megoldásokat kínáló deszkás játékra vágysz, ez a Te játékod! Egyéb esetben nem fogja felkelteni az érdeklődésedet...



    Forrás:Konzol HQ