stain#16
Sok mindent nem lehet így megcsinálni, amit a 35mm-es rendszereknél meg lehet tenni. Pl. nem mennek rá a gépekre a mozifelvevős objektívek, amik manuális fókuszálásra lettek tervezve, az L-es obik meg akárhogy is, de autókókuszra. Teljesen más ergonómiai kialakítást igényel a kettő. Ráadásul állítólag a gyors vízszintes mozgásoknál is akadnak gondok, ami miatt egy csomó fajta filmre gyakorlatilag használhatatlanok még a DSLR-ek. Azért a celluloidot sem kell leírni, mert abból is van nagyon profi minőségű anyag, ami egy jó szkennerrel szkennelve simán a HD minőség fölött van (mert ugye az 5DMkII nem 21 mpixellel rögzít, csak HD-ben). Ráadásul eléggé szét is van tömörítve a videó, nem RAW-ban írja ki. A profi digitális mozikameráknál van a 2k meg a 4k szabvány, az 2000 ill. 4000 soros, tömörítetlen stb. De az már egy más árkategória. A hangot meg még egy koszos utcai riporthoz is külön veszik. No ez is kapásból egy probléma, mert a DSLR-ek nem rögzítenek időkódot, ami a szinkronizáláshoz kell, ehelyett kézzel kell csinálni, amitől viszont a vágók kapnak idegbajt.