• kvp
    #8
    Erre egy nemet jatekkeszito ceg meg a mult szazadban kitalalt egy jo megoldast. A neve navray volt, egy mmo fps rpg jatekban, ahol egy nagyvarost kepesek voltak 1 az 1-ben lemodellezni, a jatekosok es npc-k altal lakott lakasokkal egyutt, tovabba kapott egy hatalmas kulteri terkepet is. (az oblivionhoz hasonlo modon, csak 10 evvel korabban es fps nezetu mmo-kent) Mivel ebben a vilagban egy kezdonek nagyon nehez volt barhova is eltalalni, ezert a jatekos barmikor megadhatott egy cimet es a navray a latoterebe vetitve szepen kipontozta neki a legrovidebb utat, ideertve a tomegkozlekedes (metro) hasznalatat is. Ez mukodott hiresebb helyek (pl. ceges fohadiszallasok) eseten, de jo volt megtalalni az egyik jatekos egyik lakasat, de ha kellett akar egy csatorna fedlapot is megkeresett. Egyebkent tortenet szerint a jatekosok szemuvegebe/sisakjaba volt beepitve a kijelzo, ami egyben a jatek gui-jat is adta. (pl. in game email iraskor ezen jelent meg az ablak, de mivel fps-rol van szo, az osszes felszereles es a crafting menuk is itt voltak) A rendszer waypoint-okat hasznalt es azok kozott kereste meg a legrovidebb utvonalat, majd a waypoint listat osszekototte szaggatott vonalakkal. Az npc-k egyebkent ugyanezeket a waypoint-okat hasznaltak, hogy a varosban mozogjanak, ezert az epuleteken belul is ki voltak jelolve, az utolso szekig mindenhova.

    Egy kepet meg talaltam rola a neten, bar mivel egy tobb mint 10 eves jatekrol van szo, ezek egyre ritkabbak:

    http://image.jeuxvideo.com/images/pc/n/e/necnpc012.jpg