• bakagaijin
    #12
    Debizony a Baidu is. Bőven a kínai kormánnyal való hadakozás előtt is a G részesedése a keresésekből jóval-jóval alacsonyabb volt mint a Baidunak. S ha mint marketing piac nézed, Kínában több netező van mint a US-ben és a penetráció alig pár százalékos, tehát igazából még csak alig kezdődött el a piac meghódítása.

    A Yandex sem mai gyerek egyébként, orosz nyelvterületen szerintem lazán leveri keresési találatokban G-t. Ez különösen régebben volt látványos, a G alapvetően angol nyelve gyúrt, tehát ha a szónak kicsit is más volt a formája - nem találta meg. Az oroszok már a kezdetekben is a ragozott alakok felismerésére gyúrtak. A G sokat dolgozott a témán, de a Y még mindig jobb találatokat dob orosz nyelven. Ha sikerül más nyelvekre is adaptálniuk a technológiát, akkor érdekes harc lesz :). Más: az gondolom megvan, hogy a keresők nem indexelik a teljes web-et, kb 60-80%-ról szólnak a cikkek. Ha nem angol nyelvről van szó, az arány rosszabb. Az orosz nyelvű oldalak elérésében a Y messze leveri a G-t, a kevésbé ismert oldalak egész egyszerűen nincsenek benne a gugli adatbázisában.