• halgatyó
    #21
    Már az első mondatod is zavaros: "Budapesten több az autó, mint amennyit a város áteresztőképessége elbír"

    Nos "átereszteni" a MOZGÓ, közlekedő autókat kell (kellene), mig a "több" szó a puszta létezésre utal. A pusztán létező autók többsége viszont nem mozog. (Az idő jelentős részében az autók ugyanis állnak.

    Nem világos, hogy a hozzád hasonlók mit szeretnének elérni: azt, hogy ne mozogjanak az autók, vagy azt, hogy ne is létezzenek? A törvény- és döntéshozó banda újabb és újabb akcióiból, valamint a sajtó kat6yvaszából úgy tűnik, hogy az autók puszta létezése is zavarja ezeket.

    Több száz oldalon át lehetne elemezni az autóellenes filozófia hibáit és aljasságait, de most nagyon fáradt vagyok, majd holnap.

    Csak egyetlen példát azért megpróbálok igen lerövidítve elemezni: a parkolási helyzet. Azért ezt, mert ez a legrégebbi probléma, mert azt csináltak belőle valakik, szándékosan.

    A 70-es évek közepén én az ELTE-re jártam, és a Rákóczi út elején található kollégiumban laktam. Akkor a Rákóczi úton a járdákon halszálka rendszerben parkoltak az autók, és NEM ZAVART SENKIT a 8 méter széles járdán. Engem sem, pedig gyakran jártam mindenfelé, többnyire gyalog (akkor is utáltam a tömegközlekedést)

    Akkor még nem volt ez a fizetőparkolás gyalázatszenny, és mégis mindenki elfért. Persze mondhatjuk, hogy mert akkor kevesebb autó volt... node ENNYIVEL? Hogy már a Hungárián kívül is fizetni kell a legaljasabb 13. kergület jóvoltából?
    Az, hogy ez nem a rendelkezésre álló hely, hanem a helyeket eltüntető szándék kérdése, azt jól mutatja az ottani önkurmányzat egyik fő illetékesével, B. Gyulával készített egész oldalas sajtófos.

    Budapest területe 625 km2 (négyzetkilométer). Ha 1 db parkoló autó elfoglal 15 m2 helyet, akkor mennyi helyet foglal el 1 millió autó? Nos, 15 km2-t. Ez Budapest teljes területének mindössze 2%-a.

    Ésszerű és emberséges várostrevezéssel ez a 2% SEMMILYEN gondot, fennakadást sem okozhatna!! És nem kellene Gödöllöre meg Székesfehérvárra tervezgetni P+R parkolókat!!! Mert lassan már ott tartanak az autóellenes kislátszámú ámde nagyhangú csökevények.

    A vidéki városokban még kevesebb ez a terület, ott általában 1% körüli.

    A 90-es években a fiam egy pesti gimnáziumba járt, az 5. kergület szívében (vidéken laktunk, ő is kollégiumban lakott). Akkor sem volt még fizetőparkolás, és én néha autóval hoztam-vittem a fiút a cuccokkal... no jó, az autó kis túlzás, szóval trabanttal.
    MINDIG találtam parkolóhelyet, annak ellenére, hogy ez a fizetőparkolás nevú aljas büdös szenny még hírből sem létezett. Az 5. kerület szívében, az Erzsébet híd pesti hídfőjétől 200 méterre, amikor alig volt kevesebb autó, mint ma!

    Azóta a fizetőparkolási moslékzónák csak terjeszkednek és terjeszkednek. Többek között azzal a hazug dumával, hogy "így találhatsz magadnak helyet, bugris" és mégis, furcsamódon egyre kevesebb a hely!

    Évről évre tízezrével szüntetik meg a parkolóhelyeket, csendben, a sajtó teljes hallgatása mellett. Nyilvánvaló, hogy ezek semmi jót nem akarnak a dolgozó embereknek.

    Végezetül még annyit, hogy az autó használatának OKAI vannak, és a közlekedő embernek pedig CÉLJAI! Maga az autózás csupán egy tünet, ami ellen intézkedések tömege születik hónapról hónapra, rejtélyes okokból és rejtélyes erők kényszerítő hatására. Budapesstől Bivalybasznádig a faluszéli legelőket is fizetőparkolóvá akarja valaki alakítani.

    Ám az autóhasználat OKAIRÓL hallgatnak, mint a szar a fűben. Hogy miért ül autóba az az ember, mi az, amit a távolban talál meg, otthon pedig nem? Mit lehetne tenni, hogy otthon is megtalálja? Mert akkor nem főne a dugókban, az biztos! Nagyon nyomós okának kell lennie, ha mégis a dugókban ücsörgést választja (amely dugókat, ez egyre inkább látszik, SZÁNDÉKOSAN csinálnak)

    Úgy tűnik, a fizetőparkolás nem hozta meg eezeknek a várt eredményt, és még a szándékos dugók sem, és a többi autózást egyre macerásabbá tevő intézkedés sem: az emberek még mindig nem utálták meg az autójukat, még mindig hajlandó az emberek, családok TÚLNYOMÓ TÖBBSÉGE milliókat kiadni egy autóért, amely a mozgási szabadságukat adja meg.

    Az a néhány autóellenes figura meg költözzön egybe valahol, és ott akkora fizetőparkolást, akkora dugódíjat meg süllyedő oszlopokat meg parkolásgátló cölöpöket meg sétálóutcákat meg autómentes övezeteket alakíthatnának ki, AMILYET CSAK AKARNAK! Igen, csak ők csak saját maguknak, és ÖNKÉNTESEN.
    Én meg a térképen fehér festékkel festem le azt a területet, és úhu intézem az életem, hogy ott SOHA SOHA SOHA ne legyen semmi dolgom, még a közleében sem!

    Az autóellenes intézkedések valójában arról szólnak, hogy az emberek egészséges és normális többsége NE választhassa meg szabadon a közlekedési eszközét, hanem a RÁKÉNYSZERÍTETT módon közlekedjen.

    Lehetne úgy is szervezni, hogy egyáltalán ne kelljen közlekedniük, vagy nagyon keveset.
    De az irtózatosan aljas rejtett hatalom a leg iszonyatosabb és leg gyűlöletesebb "megoldást" választotta: igenis kelljen közlekedni, nagyon sokat, és ez lehetőleg minél kényelmetlenebbül és lassabban és minél kiszolgáltatottab módon (=tömegközlekedés) történjen!