• Gerygrey
    #14
    Sajnos Budapesten már ma is több az autó, mint amit a város áteresztőképessége fizikailag elbír. Egyszerűen hiába varázsolsz bármit is a lámpákkal, az nem fog megoldani semmit, lásd pl rakpart, naponta megyek el ott (természetesen bringával, mert mással járhatatlan) és csodálom azokat, akiknek munkaidőben nincs jobb dolguk, mint fél óra alatt megtenni a margithíd-parlament távot. De lehetne mondani a Móricz-Kálvin szakaszt is, ami bringával laza tempóban 5-6 perc (4:10 körüli a rekordom) kocsival meg a villamosmegálló egyik végétől a másikig jutsz el 10 perc alatt.

    Én azt mondom, igenis csökkenteni kell az autóforgalmat, drasztikusan. Kamu duma ez a középosztály-ellenesség, láttam már szakadt prolit is autóval járni, meg vállalkozót BKV/bringa kombinációt használni, ez szemlélet kérdése, nem társadalmi osztály vagy jövedelem határozza meg. Én is megengedhetném magamnak egy 7-8 éves használt felső-középkategóriás autó fenntartását, de Budapestre értelmetlennek tartom.

    Ja, és dugódíjat, hogy azon a két rohadt napon, amikor egy átlagos évben mindenképp autóval kell mennem a városba, tudjak haladni és parkolóhelyet találni. Röhej, hogy a múltkor asztaligépet vittem, mondom legyen autó, aztán jól rábasztam, mert parkolóhelyet kb kétszer olyan messze találtam a céltól, mint amennyire a villamosmegálló lett volna, és kétszer annyi idő alatt értem be a belvárosba, mint ha bringával mentem volna.