Neverwinter MMORPG
  • Larnidas
    #2652
    SZiasztok!

    Sajnos azt én is tapasztalom hogy azok akik nem életformaszerűen űznek bármilyen mmo-t és nem kimaxolt karakterük van, gyakorlatilag a játékosközösség "mostohagyerekei". Az ultrakockák, akik uralják a terepet, nem tolerálják hogy neked van real life életed, pl: gyereked és munkád, és nem napi 6-8 órát játszol és nem vagy tisztában a játék minden csínjával-bínjánval, elvárás hogy már ne legyenek kérdéseid, mindent szavak nélkül érts, ne kelljen már magyarázni, hanem hatékonyan tudd darálni a dungit.
    A tényleg hobbyból mmo-zóknak nem nagyon van kivel játszania, (max ha a saját haveri körödet viszed) mert mindenkinek van már x kimaxolt karaktere és csak instázni, meg dungizni jár be, meg a jobb cuccok gyűjtögetése miatt. (De minden MMO-nál ez van amúgy.)
    Gyakorlatilag számukra a játék csak a jobb cuccok gyűjtögetéséből áll.
    Az ultrák számára a pve csak egy szükséges rossz, az instázós-jobb cucc gyűjtögetős létforma küszöbe, amit meg kell ugrani ahhoz, hogy "ezt is kimaxoljam, meg azt a szettet is begyűjtsem".
    A nem fullra optimalizált karakter bűn, megszólnak azért hogy miért nem ezt-vagy azt a képességet fejleszted mert úgy többet sebez, HP, cucc fejletségi lecsekkolás hogy alkalmas vagy -e arra hogy velük mehess, stb.
    Én épp ezért szeretem a Neverwintert mert kiválóan és élvezetesen lehet szólózni, aki szereti a PVE-t annak ideális választás. Ami különösen tartóssá teszi a játékot az szerintem a Foundry rendszer, azaz a játékosok, felhasználók által kreált tartalmak, a jobbak gyakran meglepnek igényességükkel, szerintem simán vannak a profi game designerekkel egy szinten. És kíváncsi is vagyok a modulok címeit nézegetve, hogy ez milyen lehet, vagy az is érdekes.
    Ami viszont nagyon nem szimpatikus hogy a Store-ban pénzért vásárolható dolgok pofátlanul túl vannak árazva.
    A legnagyobb rákfenének az ilyen-olyan "lockbox"-okat tartom. Bár a Nevervinterben még nem nyitottam lockboxot, de a kiadó másik játékánál az STO-nál már kipróbáltam hogy megéri-e ilyeneket (pontosabban a kulcsokat) venni, és elég lesújtó tapasztalataim vannak.
    Azért az alap lenne, hogy ha valamiért pénzt kérnek, jó lenne ha a játékos olyan érzettel zárná le magában a tranzakciót, hogy kapott valamit a pénzéért. De itt inkább csak a mézesmadzag effektust érzem, pofátlanul drágán, köszi a nagy semmit.
    Értem én hogy a Neverwinter eleve mikrotranzakciós modellre épül, és szeretnék viszontlátni a fejlesztésbe ölt pénzt, meg kifizetni a béreket, de még az angolszász illetőségű erre szakosodott weboldal, az "MMO Hut" is megjegyzi a hátrányok felsorolása között, hogy "overpriced"; és ha az ő átlagfizetésükhöz is drága akkor mit mondjunk mit itt Magyarországon.
    Mondjatok már nekem a Storeból valamilyen dolgot, ami megéri az árát!
    Lehet hogy a jövőben majd megfontolom a lehetőségét a pénzért vehető extra cuccoknak, de amíg nem érzem azt hogy a karakterem "kevés" a PVE kalandozáshoz, felesleges beruházni rá szerintem.