• halgatyó
    #11
    Hmm... asszem a részletekkel nem foglalkozol. Pedig lényegesek.
    Gondolj csak bele. Ha repül egy test az űrben, és "begyűjtjük a töltéseket", akkor azok összegyűlnek, és nagyon feszíteni fogják azt az izét

    Hogy mi korlátoz mit? Leírtam, de akkor leírom részletesebben.
    (Sajnos, nagyon hosszúak a hozzászólásaim, de általában olyasmit írok, ami szembemegy a mainstream felfogással, emiatt nem elegendő egy-két elpottyintott szó, amit mindenki a sajtóból már százezer oldalon keresztül az arcába döngölt "információkkal" ki tud egészíteni)

    Képzeljünk el kétféle meghajtást. Az egyiket akkor kapcsolom be, amikor akarom, többezer km/s-nyi sebességváltozást tudok vele produkálni a reaktor kimerüléséig, olyan irányba fodítom a fúvócsövet, amerre akarom vagyis én döntöm el, hogy -- a fizikai határokon belül -- hová megyek, mikor, hányszor, milyen sebességgel
    A másik meghajtás pedig csak bizonyos irányokban múködik, akkor is, ha épp nem arrafelé szeretnék menni, csak bizonyos időszakokban, csak egy nagyon kis térrészben (a Föld közvetlen környezete igencsak kicsny térrész a Naprendszeren belül), és az előbbi meghajtásnak mondjuk az ezredrészét tudja gyorsulásban, még akkoris, amikor egyáltalán működik...

    Nos, én a második pontbeli "meghajtás" igenis korlátozottnak nevezem az előzőhöz képest, és pénzpazarlásnak tartom a dollármilliárdokat, amit beleölnek.

    Az autós hasonlattal: az autómmal abba a városba megyek, amelyikbe akarok, és igen gyorsan (ha a korábbi történelmi korokkal hasonlítjuk össze). NEM mondom, hogy autóval nincsenek korlátok. De hasonlítsad össze mondjuk egy olyan vitorlás autóval, amely -- mondjuk -- csak Budapest környékén képes mozogni, csak reggel 7-től fél8-ig, és csak 10km/óra sebességgel...
    Kb. erről van szó.