• Komolytalan
    #7
    Attól hogy Flasht használsz nem kell beépített komponenseket használnod. Azok jellemzően olcsó indiai programozó által megírt fosok, amik egyébként Flex-hez is rendelkezésre állnak, illetve flash alá is be lehet tenni mindenféle külső szart (swc-t vagy mi a rákot). Én 1x megszívtam a Combobox-al, azóta semmi beépített komponenst nem használok. Vannak a megkerülhetetlen beépített osztályok (MovieClip, Graphics, Bitmap, stb), meg vannak a libraryban lévő elemek, és kalács. A többit én írom hozzá. Külső programozó által gyártott cuccból meg csak olyat, aminek látom a forrását, és ki tudom javítani a benne lévő hibákat.

    Viszont mondjuk egy Bitmap osztály az életben nem lesz gyorsabb Flex-ben. Egyszerűen azért nem, mert az opensource.adobe.com vége azért csak adobe.com, vagyis amit a Flex tud, azt - ha érdemes - berakják a Flashbe is. Mondjuk szerintem a Bitmap osztály 99% playerben lévő C++ kódot hívogat, különben nem lehetne ilyen gyors, de ez megint más kérdés, mert ha nem így volna, akkor is már rég átemelték volna az esetlegesen gyorsabb os verziót a fizetős fordítóba is. A proci időt az adott példában - normál esetben - nem az viszi, hogy egy milyen komponensre kattint az user, hanem az, hogy utána elkezdünk bizgetni egy Bitmapet.
    Persze van értelme Flash fordító helyett (mellett) mást használni, de az nem Flex, hanem Flasm. Flex egyszerűen csak ingyenes - más érezhető előnye nem nagyon van. Flasm is elég kevés helyen éri meg, főleg ott, ahol bazi sokat kellene számolgatni, meg bitet pattogtatni, pl 3D, per pixel kép manipuláció, meg hasonló területek. Flasmban nagyjából csak azon lehet nyerni, hogy mondjuk 2 szám összeadását nem 8 pushból meg popból és 1 addból oldjuk meg, ahogy a Flash (és Flex) fordító csinálná, hanem mondjuk a feléből. Ha van 100ezer+ ilyen művelet és szükséges volna a RealTime működés, akkor esetleg lehet értelme ilyesmiben gondolkodni, de egyébként baromira nem éri meg. Senki se fogja megfizetni a 10xárat 2x gyorsabb futást, ha 0.1sec vs 0.05 secről van szó, kivéve ha ennek mondjuk minden framen meg kell történnie.