• Komolytalan
    #10
    "Mellesleg érdekes módon vannak olyan játékok, amikre sokat kell várni, mert inkább kijavítják benne az összes lehetséges alapvető bugot"
    Neked meg fogalmaznod kellene megtanulni. Vagy az összes lehetséges bugot javítják ki - ami nagyjából lehetetlen - vagy az alapvető bugokat - annál meg onnan kezdve hogy a játék elindul, teljesen definíció kérdése, hogy hol húzza meg a fejlesztő a határt. Elárulom, mindig sokkal alacsonyabban fogja meghúzni - legyen akár szó a Blizzardról, meg a csillió USD-s árbevételű WoW-ról - mint ahogy a játékosok szeretnék.

    Egyébként ha valaki emlékszik még az elejére, a WoW pont jó példa. Eleve a fele játékot nem írták meg, hanem kiadtak egy addon fejlesztői környezetet (LUA script), hogy írják meg külső fejlesztők. Maga az alap UI meg egy használhatatlan fos volt, és az azóta eltelt évek során ami addon megtetszett a Bliznek, azt simán lenyúlták, és beemelték az alap UI-ba. Fasza mentalitás mi? De nézzük a játék bugmentességét: Minden egyes patch után (meg persze az eredetei release után is) a következőket lehetett tapasztalni:
    - nem lehet belépni
    - bazi nagy várakozási sorok olyan szerveren, ahol előtte semmi se volt. Mint kiderült ez azért van, mert ha bekerült 1 programmodul, attól automatikusan lassult a gáma szerver, és ha eddig kiszolgált 5000 konkurens usert, patch után már csak 4500-at.
    - laggol mint az állat, mert még a 4500 is sok volt
    - kidobál a p.csába
    - addonok fele nem megy, mivel kényszeresen átírták az egész addon-nyelvet minden egyes patchnél
    Holott PTR-en még jó volt minden. Vagyis lóf.szt volt jó, csak éppen jött a húsvét, és nyulas-tojásos eventet ne júniusban tegyenek már be a játékba.
    Ezután eltelt pár nap, pár leállás, cseréltek vasat, jöttek folyamatosan a minor patchek, és megnyugodtak a kedélyek.

    Aztán jött az első kieg, a high-end insták hónapokig bugosak voltak. Ott álltak a kockák előtte, és nem tudták megölni a bosst, mert egyszerűen szarul működött a bossfight.

    Ezt előre nem lehetett volna megcsinálni, egy bazi nagy nyereségű játéknál? Dehogynem. Elvárni mindent el lehet, de a fejlesztők is emberek. Így néha az embernek keserű a szájíze, de abban a jóembernek tök igaza van, hogy ha nem tetszik, akkor nem kell az adott játékaikkal játszani. Mellékesen a WoW még így is a "relative bugmentes" játékok közé tartozott. Emlékezzünk csak az Age of Conanra, ahol elfelejtették megírni a játék második felét. Na azért az már szenilitás a javából...