• kvp
    #32
    "elenleg a belső égésű motoroknak nem igazán van vetélytársa és ennek műszkai oka van."

    Van vetelytarsa, a szenhidrogenekkel uzemelo elektromos hajtaslanc (generator-aksi-motor), azaz a hibrid jarmuvek. A szenhidrogen pedig barmi lehet, akar vizbol es legkori szendioxidbol nuklearis energiaval eloallitott metan is. Onnantol, hogy valaki epit egy ilyen uzemanyag gyarat mar rogton van vetelytarsa a koolajnak es a foldgaznak. Arrol nem beszelve, hogy a mostani jarmuvek csak minimalis (vagy semmilyen) atalakitast igenyelnek es a megoldas teljesen szen szemleges, mert a folyamatbol csak annyi szendioxid kerulhet a legkorbe amennyit kivontak az eloallitas soran. Bizonyos koolajar folott meg olcsobb is lenne, mint kulso forrasbol megvenni az olajat. Ehhez az olajarhoz nagyon kozel vagyunk. A technika nagyon regen megvan, mert a legtobb amerikai vasuti dieselmozdony mar a masodik vilaghaboru vege ota elektromos hajtaslancot hasznal. Ha az aksikat kihagyjuk a rendszerbol, meg akkor is jobb egy generatoros villanymotoros rendszer, mert a generatort hajto motor mindig idealis fordulatszamon jarhat, a villanymotornak pedig allo helyzetbol is maximalis a nyomateka. Lassan mar 100 eves technikarol van szo...

    ps: Ha az atomenergia valakinek nem tetszik, akkor stirling generatoros naperomuveket is hasznalhat. Ha uzemanyagot allitanak elo, akkor az energia tartalyokban tarolhato, tehat nem szamit ha nem egyenletes a napsutes. A stirling generatorok pedig nagyon olcsoak, mivel gyakorlatilag viktorianus eszkozokkel is eloallithatoak es a napelemekkel ellentetben az eloallitasuk teljesen kornyezetbarat technologia.