• waterman
    #8
    egy újabb ötlet amivel szocio-krimit lehet csinálni az oktatásból. már látom magam előtt: gyerek vert tanárt, mert nem engedte órán telefonálni.
    bullsh*t. aki nem képes együtt dolgozni az osztálytársaival, csak gombokat nyomkodni, az már eleve kezelésre szorul.
    különben milyen manapság egy akármilyen tanóra egy gimiben, ahol számítógép van a gyerek előtt? flash játékok (mintha otthon nem menne), fészbúk, wiw (mintha otthon nem menne), szanalmas.hu meg a többiek (mintha otthon nem menne) és ha kihúzod a netkábelt, akkor a gyerek nekiáll paintben színezni. még véletlenül sem figyel a tanárra. ha kikapcsoltatod vele a monitort, akkor elkezdi firkálni a billentyűzetet, etc. a lényeg, hogy az elérhető koncentrációjának kb 5%-át hajlandó a tanárra és a tanulásra fordítani, ha van előtte egy működőképes számítógép. ez az egyik.
    a másik dolog, hogy minél jobban beengedjük a számítástechnikát az oktatásba, annál jobban alakul a gyerek agya abba az irányba, hogy neki nem kell emlékeznie a dolgokra, a gép majd emlékszik helyette. az ő agyának nem kell összeadnia két darab kétjegyű számot, a számítógép megteszi helyette. ezzel azt érjük el, hogy a gyerek semmire nem fog emlékezni. csak egy széles spektrumú rövidtávú memóriája lesz, de a hosszútávúba kb semmi nem kerül. ez mondjuk köszönhető annak is, hogy akkora infómennyiséggel küzd meg egy tizenéves agya nap mint nap, amit nem lehetne eltárolni. (délután 3 óra szexi vagy nem szexi, meg egyebek is ide tartozik, és ezek jobban érdeklik, mint csokonai költészete). így aztán az agyuk átáll a nem megtanuló, hanem kereső üzemmódba. nem megtanulják, hanem jól használható puskát gyártanak hozzá.
    erre még odadobjuk a mobilt a kupacra, akkor biztos zéró érdeklődést fog kapni az átlag tanár. szerintem.