• kvp
    #68
    Egyebkent ilyen olcso auto a tata motors altal gyartott kisauto is. Egy motorbicikli motorja van benne, sulyra toredeke az atlag autoknak, gyarilag ki van konnyitve, tehat csak a minimalis mennyisegu alkatresz van benne. Alapvetoen par apro modositassal europaban is forgalomba helyezetheto es ugyanolyan biztonsagos, mint egy trabant, csak sokkal kevesebb uzemanyagot fogyaszt. Ha nem is 340 forintbol, de kb. 10 ezerbol meg lehet tenni vele a Budapest-London utvonalat. Persze nem tul gyorsan, hanem az idealis utazosebesseggel, viszont ez is boven eleg, ha valaki a kotlseghatekonysagra hajt.

    Egyebkent meg ha valaki rovid tavra vagy stop/go forgalomba hasznal egy autot, akkor a hibrid uzem a nyero. Ha nagy tavolsagra, allando sebessegen, akkor pedig egy nagyon hatekony, kis fogyasztasu motor es a motor idealis uzemi fordulatszamaval torteno haladas.

    Ha nagyon sporolni akarunk, akkor pedig a legjobb megoldas egy otthon, hazilag eloallitott napenergias stirling-el hajtott linearos generator altal eloallitott aram segitsegevel legkori szendioxidbol szintetizalt szenhidrogen hasznalata. Ilyen napfenybol es vizbol-metant generalo rendszereket tervez hasznalni az usa is, nehezen elerheto harctereken, konteneres kiszerelesben. A technologia pedig publikus, mert civil alapkutatasra alapszik.