• halgatyó
    #61
    Karakán:
    Az általad belinkelt cikkek bármilyen technikai részlet nélküli üdvözlő ovációk.
    Nem vitatom az eredmények fontosságát, és tisztelem a résztvevők lelkesedését és szorgalmát (=töprengés+műhelymunka)

    De:
    Az interneten sokmindent lehet olvasni. Te elhiszel mindent?
    Amikor egy normál autó elfogyaszt 100km-en 6 liter benzint, akkor az üzemanyagból x% hatásfokkal felszabaduló energiát valamire fordítja az az autó!
    Az az energia nem a semmire vész el.

    Hogyan lehet csökkenteni a fogyasztást? Vegyük sorra.

    1.) A motor hatásfokának a növelésével. Mivel ez már most is 40% körüli, nem növelhető lényegesen, pláne nem néhány lelkes fiatal által, a sufniban

    2.) Az autó légellenállás-tényezőjének a csökkentésével. Nos, szélcsatorna nélkül, sufniban, nem hiszem, hogy nagyságrendekkel csökkenthető lenne a légellenállástényező

    3.) Az áramlási irányból látható keresztmetszet csökkentésével (kisebb, karcsúbb autó) A mai autók mérete szerintem nem csökkenthető lényegesen, mert az a használhatóság rovására mehet.

    4.) A jármű tömegének a csökkentése. Ez normális hétköznapi sebességek mellett elhanyagolható járulékot ad a fogyasztásban. Egy autó menetellenállása alapvetően a légellenállásból származik, kivéve ha állandóan gyorsulni meg fékezni kell.
    Ez azonban nem az autó konstrukciójától, hanem a forgalomtól és társult tényezőktől függ.

    5.) A legkisebb gyorsulás-fékezés kizárásával, zárt próbapályán, szélcsendben. Ennek azonban a gyakorlatban nincs értéke.

    Ha vannak részletes ismereteid a gokartokról, akkor oszd meg velünk is, légyszíves. (Nem a hurrá-hurrá tipusú cikkekre gondolok, hanem technikai részletekre)
    Különös tekintettel a napi gyakorlatban használható ötletekre.