• philcsy
    #30
    "Amit "shared memory"-nak hív az Nvidia azt a többi "local memory"nak. És úgy tudom hogy terminológiailag is ez az utóbbi a helyes.

    Nem így van."
    Szerintem félreértettél.
    "AMD GPUs include a fast, high-bandwidth local memory for each work-group.
    Local memory is shared among all work-items in a work-group."
    ATI STREAM COMPUTING(4.5)
    "Local Memory: A memory region local to a work-group. This memory region can be
    used to allocate variables that are shared by all work-items in that work-group."
    OpenCL(3.3)
    "Each thread block has shared memory visible to all threads of the block and with the same lifetime as the block."
    NVIDIA_CUDA(2.3)
    (DirectCompute-ot nem ismerem.)
    Szóval mind a három lényegében ugyanarról a "memória tipusról" beszél, csak máshogy hívják.
    A problémát bonyolítja hogy a klasszikus parallel programozásban (régebben 1 magos hagyományos CPU-s hállózatba kötött egységekből indultak ki) is használták/használják ezeket a kifejezések. Ott a "local memory"-t csak egy processzor éri el, a "shared memory"-t pedig a processzorok egy csoportja. Persze azóta sok minden megváltozott, de ezek a kifejezések elég megtéveszőek lehetnek.
    Remélem így már érthető mire gondoltam.


    "Amikor meg az ATI specifikációban azt olvastam hogy "wawefromt" azt sem tudtam hogy eszik-e vagy isszák.

    Szinte biztos, hogy egy wavelet alapú codec-et támogató függvényre gondolsz. A mostani videó codec szinte kivétel nélkül FFT alapú, a wavelet a következő generáció (pl. Dirac), de egy nagyságrenddel számításigényesebb."
    A föntebb linkelt ATI STREAM COMPUTING dokumentációban (1.3) résznél megtalálod milyen "wavefront"-ra gondoltam.