• Penge4
    #71
    Nyilván a Google mivel nem hirdető, hanem szolgáltató így neki az az érdeke, ha így van megoldva, máskülönben nem tudná levenni a sápot a hirdetőktől az Adblock-ot használó userek után. Viszont így ők is beleszámítanak a megjelenésbe. Azt meg, hogy ki kattint rá nem érdekli őket, mert akik használják azok úgysem potenciális vásárlók.

    Egyébként nem tudom hogy csinálja, de tényleg nem villannak be betöltés közben, de egyrészt csak CSS alapú, másrészt nincs olyan GUI hozzá, mint a többihez. Ezért lehet még mindig látni a gemius és adverticum-hoz hasonló címeket az állapotsávon. Viszont fejlődik. HTTPS-en és belső lapokon még mindig nem működik egyik sem.

    "A reklámok bevétele mindenhol máshogy működik, általában a megjelenést és az átkattintást külön kezelik."

    Igen, éppen erről beszéltem. Hogy ez így még rontja az amúgy is alacsony átkattintási arányt, mert a hirdető azt látja, hogy x alkalommal megjelent, x alkalomért fizet és alig jött átkattintás. Aztán nem fogja őt érdekelni, hogy az oldal szar, vagy sokan használnak adblockot. Őt az fogja érdekelni, hogy ő kifizette a pénzért és szart sem kapott érte és nem hirdet tovább. Ellenben ha a betöltődés van blokkolva akkor az nem káros a hirdetőknek (ergo, nem pártolnak el) az oldalnak pedig kis mennyiségben teljesen mindegy. Értsd: Van napi 100 000 látogatója a hirdető pedig fizet napi 10 000 látogatóért. Ha a 100 000-ből 20 000-en adblock-ot használnak akkor is ott van még 80 000 ember, akiből 10 000-nél biztosan megjelenik, így potenciális átkattintó.

    Ellenben ha ez a 20 000 Chrome-os adblock-ot használ akkor a 100 000-ből lehet, hogy a fele ilyen lesz, akiknek el is tűnik, így nem is látja meg a hirdetést, csak elszívja a megjelenést.

    Mondjuk engem leginkább az első három pont zavar, ezt csak azért fejtettem ki, mert mostanában gyakran sírnak a hírportálok, hogy nem tudnak megélni mert sokan használnak adblockot.

    "Az átlagfelhasználót nem érdekli a changelog, DEV kiadást ők nem használnak"

    Igen, ezért szeretném opcionálisan ki/bekapcsolhatóvá tenni.
    Hogy érthetőbb legyen: Nem az a bajom a Chrome-mal, hogy alapból minimalista, hanem, hogy rám erőlteti a minimalizmust, nincs választási lehetőségem.

    Ha elémrakna valaki egy alap Opera telepítést és nem változtathatnék meg benne semmit, nem bütykölhetném az ini fájlokat az is nagyon zavarna.
    Például már kapásból ott a skin. Nekem 0-tól nagyobb padding sehol ne legyen. Vagy például ne kelljen már új fülön teljes méretben megnyitnom egy JS popupot hogy szerkeszthessem a címsávját.

    Legyenek mindenhol működő mozdulatparancsok, tudjak egyéni billentyűparancsokat csinálni akár egygombos billentyűparancsokkal. Ezek nélkül már leülök egy idegen géphez két Ctrl+W után kezd kényelmetlen lenni és nyúlok a pendrive-omért.

    Nem vagyok fanboy, csak vannak becsípődéseim.

    "A Chromeban is meg lehet nézni egy kép méreteit, fileméretetét, mimetype-ot, mindent."

    Igen, ott van az Inspect Element, de ha csak 1-2 adat érdekel, mint méret, URL, esetleg EXIF adatok, akkor ne kelljen már ágyúval verébre. Képátméretezéshez sem indít senki Photoshopot. Apropó, MIME type. Azt hol lehet beállítani, hogy a direkt letöltésre linkelt képeket a böngésző nyissa? Ez már Firefoxban is zavart. Megnyitom a képkeresőből (közvetlen linken userJS-sel) erre bedobja a mentési dialógust. Rákattintok, hogy megnyitás ezzel: Firefox/Chrome megint bedobja a mentési dialógust. Operában meg megnyitja normálisan böngészőn belül.

    "Az extension API sokkal többet lehetővé tenne, mint amilyen bővítmények születnek."

    Igen, ez a baj a nyílt forráskóddal is. Hogy az átlagos feljlesztő hobbipistike vagy valami pénzéhes kis senkiházi. A kivétel nagyon kevés aki tényleg ért is hozzá és ideje is van rendszeresen frissíteni a projektet.

    De ez mindenhol jelen van. Az Operás widgetekre is elég ránézni. A Unite még alig fél éve van és már ott is megfigyelhető a színvonal romlása.

    "ezek is csak userJS-ek sokkal nagyobb hozzáférhetőséggel felvértezve."

    Azt nem tudom, de ha nekem minden egyes userJS-em (és most csak azokat számolom, amik globálisan aktívak) 15-20 megát ennének darabonként akkor nem 70-100 mega körül zabálna az Operám (Levelezővel, IRC klienssel, Unite-tal, Linkkel) 6 megnyitott füllel, Flash-es oldallal, hanem 400-at csak a userJS-ek összesen.

    Arra rájöttem, hogy nem (csak) az addonok miatt lassult, hanem azért is, mert mikor használtam akkor használtam minden nap, aztán ahogy nőtt a verzió úgy alapból is a program sebessége lassult valamennyit és a Superfetch sem tudott mit kezdeni, mikor kéthetente, havonta egyszer indítom a Chrome-ot.