• Magiszter
    #1
    Mennyi baj van ezzel a 3D-vel?!

    "Azonban vannak, akiket zavar a perifériás látást korlátozó szemüveg, és vannak, akiknek még fejfájást, hányingert is okozhat a szokatlan látvány."

    Megoldás: nagy szemüveg ami nem korlátozza a látást.
    Azért akkora fejfájást, meg hányingert csak nem okoz mint a jó öreg Piros-Kék anaglif megoldás. Az valami rettenet. Ráadásul nem is mindig képes visszaadni a térérzetet, pont azért mert úgy érzed kifacsarodik a szemed. Nekem egy ilyen film nézésénél 20 percenként 1 percre le kellett vennem a szemüveget, mert már folyt ki a szemem. A polárszűrős, vagy Shutter-es szemüvegeket még nem próbáltam sajnos, pedig azokra lennék kíváncsi.

    A másik baj a 3D-vel hogy addig tuti nem fog túl nagy körben elterjedni míg egy 120Hz-es monitor ami mondjuk 22"-os legalább még ilyen 100e forint környékén vannak. Mivel az átlag ember nem szívesen költ 100e-eket egy monitorra, akkor már inkább ráfizet 20-30-at és vesz egy 94centis FullHD LCD TV-t. Ráadásul ugye a monitor még nem is elég, mert kell hozzá szemüveg ami 3D-vé alakítja a képet (nVidia 3D Vision.), csakhogy akkor már nVidia kártya kell, ami bírja futtatni a játékokat olyan FPS értékkel hogy a 3D hatására ne szaggasson. Szóval ha én most be akarnék ruházni arra hogy 3D-ben játsszak (pl) ahhoz legalább 200-250 ezer forint kellene. Ennyit meg a 3D-re váltás nem ér meg a legtöbbeknek szerintem.

    Ezért kellene valami olcsó és viszonylag jó alternatíva rá. Mert amíg drága addig csak a felső 10 ezer játékszere lehet. Főleg így a válság idején.