Hadviselés a világűrben


  • Cef
    #992
    Én is nemrég ruháztam be rá, és valóban, sok mindenben egyet kell, hogy értsek. A grafika nagyon puritán, szokni kellett, mindennek nagyon placeholder jellege van, ennél még 15 éve is több kellett, nemhogy 2016-ban. Igaz egyemberes projekt, de akkor is nagyon hiányzik a programozó mellé egy grafikus, aki fel tudná hozni legalább egy elfogadható szintre. Remélem akar és sikerül találnia a készítőnek maga mellé valakit, mert a fizikai rész és a modellezés nagyon ott van, de hiányzik egy dizájner aki megtölthetné élettel az egészet, a menütől az űrhajókig minden funkcionális és működik, de "nem szép".

    Az űrhajóirányítás nekem bejött, a pályatervezés jobban tetszik mint a KSP-ben, sokkal egyszerűbb, köszönhetően annak, hogy jobban automatizált, ami ide kell is.

    Való igaz, a közelharc kaphatna több mélységet, mert kb. csak annyiból áll, hogy becélzod az ellenfél rendszereit, kilősz pár csalit az ellenséges rakéták elterelésére, és reménykedsz, hogy nem a te hajód lesz a végén a legjobban ementálivá lőve. Viszont marha jól szórakozom a drónokkal, az ellenség üldözésével, kitérőmanőverekkel, nálam ezek a taktikai lehetőségek adják a játék sava-borsát. Kicsit tényleg fura, hogy csak pár tucat km a fegyverek lőtávja, szerintem itt kicsit játékmenetbeli megszorítás lehetett, pont elég a rakétákra figyelni és azokat kerülgetni, nemhogy még a lövedékeket is, plusz a lövedéknél is külön számolni a gravitáció hatásait.

    A zene nekem nem jött be annyira, kicsit komorabb hangulatú zenei világot tudnék hozzá elképzelni pl. mint ami a Nexus the Jupiter Incidentben van, de azért megteszi.

    Van kampány és sandbox mód, az utóbbit még nem próbáltam, egyenlőre csak a kampányt tolom, az idáig egész korrekt, bár nincs karakter-orientált történet, ami nekem hiányzik, a sztori csak keretet ad a játéknak (persze egy emberes projekt, mindent nem lehet), de kezdetben érdekes taktikai szituációkba helyez, ahol megtanulhatsz játszani, utána már jöhet az űrhajó- és modultervezés és a flottairányítás (bár még én sem tartok itt). Külön bónusz volt, hogy az elején tényleg egy kezdő senki vagy aki semmit nem tud az űr-hadviselésről, csak azért lettél admirális, mert az anyád az elnök, ennél a résznél felröhögtem :)

    Hatalmas lehetőség van a játékban, de a jelenlegi formájánál ennél több kell, hogy befusson, a népnek kell a csili-vili grafika hogy ráharapjon, illetve kellene egy jó marketing, mert idáig kb. csak szájról-szájra terjed a híre. Amúgy is rétegjáték, de a megnyerő külső nélkül még ez a réteg is húzódni fog tőle. Itt jön elő az, hogy mennyivel többre lehet menni egy csapattal, mert egy ember nem tud mindent megcsinálni, kell egy grafikus, kell valaki, aki marketinggel foglalkozik, kell valaki, aki toborozza az embereket, építi a közösséget stb. Nagyon szurkolok a készítőnek, hogy összejöjjenek a dolgok és ne tűnjön el a süllyesztőben, mert ilyen játékkal még senki nem próbálkozott, pedig szerintem lenne rá igény.
    Utoljára szerkesztette: Cef, 2016.10.08. 09:53:24