Hadviselés a világűrben


  • [NST]Cifu
    #991
    Megvettem, egyenlőre felemás az érzés. A játék az első fázisban két dologról szól: az egyik a pályák megtervezése, ez függően milyen modokat használsz a, egyszerűbb és nehezebb is lehet, mint a KSP-ben, itt még nincsenek igazán modok...
    A második fázis a harc. Namost ez nem picit van leegyszerűsítve - adhatsz 8 féle parancsot a hajódnak, és kiválaszthatod, hogy az ellenséges hajó melyik részeire szeretnél koncentrálni a tüzelésnél. Aztán kb. ennyi, nézed hogy mi történik. A fegyverek lőtávolsága elég szerény, max. 50km. Csakhogy lehet drónokkal és rakétákkal szórakozni, akik különálló hajónak minősülnek, saját kis fegyverzettel.

    Később lehet kinyitni a modul / hajó tervezést, ami állítólag a játék fő része. A modulok terén nagyon nagy a szabadság, a hajók építése terén kevésbé nagy.

    A grafika... mondjuk azt, hogy nagyon szerény. Nem, ez nem fejezi ki az állapotot. Szörnyű. Oké, a hajók nincsenek túlmisztifikálva, és valahol még tetszene ez a realitásra és célszerűségre való törekvés, ám élőben látni minden max.-ra húzva finoman szólva is lehangoló. Az égitestek, a háttérben lévő csillagos háttér, semmi köze nincs akár csak a nagyon ős vanilla KSP szintjéhez. Megértem, hogy egy ember csinálja, de könyörgöm, az égitestek textúráit akkor is feljebb lehetne venni, hogy a háttérről már ne is beszéljek.

    A zene... Jó. Meglepődtem, mert nem számítottam semmi különlegesre, oszt a végén határozottan tetszett.

    Az irányítás... Eőeőeőe... Elsőre szokni kell de a harmadik küldetésre már valamennyire átláttam. Ettől még nem tetszik igazán. Nagyon-nagyon hiányzik, hogy úgy irányíthassam a hajómat, ahogy a KSP-ben tettük. De itt erre nincs lehetőség.

    Realitás... Nem terjed a hang az űrben, a lézernyalábok nem láthatóak, a hőtermelés és thermodinamika, de még a reaktorok működése is aprólékosan van számolva. Kíváncsi vagyok a decoy-okra és arra, hogy is működnek, mert azért nehezen hiszem, hogy egy 100 méteres űrhajót 50km-ről ne tudjanak megkülönböztetni egy sokkal kisebb (de azonos hőkibocsátású) csalitól. De e téren rendben van a játék.

    Játékélmény... Van kemény 42 percem a játékban, szóval elsőre sokat nem tudok róla mondani. Nem érzem azt, hogy el kéne dobnom a KSP-t, és innentől kezdve reggeltől estéig CoDE-zni akarok. Potenciál van benne - kétségkívül a legreálisabb űrharc-szimulátor, ami eddig megjelent. De a harc szimuláció irányítása, és még részben a manőverezési rész is nekem túlegyszerűsített. Mintha a modul / űrhajóépítés elvitte volna a teljes fejlesztési idő oroszlánrészét. Ami csak azért baj, mert odáig még nem is jutottam el...

    Ajánlott? Megnézni megérdemes, ez nem vitás, nem volt még hozzá hasonló. De még a 0.19-es KSP is kiforrottabbnak, összeálltabbnak tűnt, mint ez a játék 1.0.2-es verzióban.

    Apropó, a játék blogja / oldala, érdekes adalékokkal (fizikai alapon számolja ki azt, hogy milyen üzemanyaggal milyen kiáramlási sebesség lesz pl.)