• TPB
    #3
    Felmerül bennem egy kérdés, amire nem tudom a választ.

    Bár természetesen látom, értem, elfogadom, hogy az emberek megszokták, hogy az internetelőfizetés mellett a tartalomszolgáltatóknak nem fizetnek pénzt, és látom, hogy van néhány szolgáltató, amely képes a reklámbevételekből sikeresen működni; normális dolog az, hogy általános hírportálból csak kettő tud sikeresen megélni? (index és origo)

    A hagyományos, lapelőfizetős-újságárus üzleti modellben akár egy tucat újság állt rendelkezésre... Nem veszélyes a sajtószabadságra, ha a számuk kettőre csökken?

    Ui.: "miért is fizetünk egyáltalán mondjuk a televíziózásért, amikor milliárdokat költenek cégek a reklámokra?" A válasz egyszerű: így működik a versenyre épülő piacgazdaság. Ha van rá igény fizetősen, akkor pénzt kérnek érte.

    Annál érdekesebb, hogy az internetes szolgáltatásokra is van fizetős igény (hiszen mindannyian kicsengetjük az előfizetési díjakat), de a tartalomszolgáltató ipar ebből nem részesül. Ez hosszú távon nem tűnik fenntartható modellnek.