waterman#8
nem azt mondom, hogy informatikát nem kell tanítani hanem, hogy talán nem kéne számológépként használni és írni sem azon kell megtanulni. az ember agya máshogy fejlődik, ha kézzel kell írnia, ennyi. egy patkány is megtanulja hogy a gombok közül melyikre kap enni, de írni nem fog. egyik ismerősöm fia kb 15 éves és nem tudott összeszorozni két számot és én meg voltam döbbenve. mit tanítanak akkor? nagyon jók az interaktív táblák is, arra hogy elbohóckodják az órát, de a gyerek nem tanul, mert azt nézi, hogy a tanár pingál. pl nyelvi órákon annyi esze nincs a gyereknek, hogy leírja a szavakat amit a tanár felvés a táblára. ilyen körülmények közt kell még vajon egy elektronikus kütyü, ami szintén elvonja a gyerek figyelmét a tanárról? más: infó óra. a tanár már kihúzta a switchet, hogy a gyerekhad ne neteljen, hanem rá figyeljen. mit csinál a kispajtás? nekiáll pasziánszozni, csak hogy véletlenül se kelljen odafigyelni. köv órán meg ír egy akkora 2est, hogy éppen nem egyes.
különben például a második kép tanulságos. nem néznek egymásra, csak bele a képernyőbe. az ilyen izéknak jó közösségépítő hatása lehet.
az ilyeneken nem írni, olvasni, számolni kéne megtanulni, hanem ami ezek után jön. feltölteni rá a biológiai atlaszt, tanulmányozni a periódusos táblát meg hasonlók.