#9
"Kiderült, hogy bár a Metacritic számai valós képet festenek az adott játék minőségéről..."
EZT mégis hogy sikerült "kideríteniük"? Mármint milyen más objektív forrást használhattak volna, mint magát a Metacriticet, vagy az eladásokat (amik valamilyen közvetett formában kapcsolatban állnak azzal hogy hány ember akarja a játékot)?
A minőség teljesen szubjektív. Lehetetlen objektív kritikát írni, mert mindíg vannak akik más értékrend szerint gondolkodnak. P
Például a filmek, animációs filmek játékváltozatait gyakran lehúzzák azzal, hogy az irányítás/grafika/hangok szentháromságban gyenge, közben a gyerekeknek bőven elég játékélményt ad az hogy Wall-E ott mászkál a képernyőn, és ez még SZÓRAKOZTATÓBB nekik, mint ha egy nagy költségvetésű, de bonyolult és ismeretlen világban mászkálnának.
Vagy ott vannak a szimulátorok, és körökre osztott stratégiák rajongói, akik leginkább csak szöszmötölni, építgetni, kísérletezgetni akarnak, mégis azért vannak sok helyen lehúzva az értékelésben mert "unalmasak" az akciójátékhoz szokott tesztelőnek.
Vagy a teljes Wii felhozatal, amiért úgy tűnik egy hatalmas néptömeg teljesen odavan, és minden idők legjobb játékainak tartják, de persze az elit kihirdette hogy ezeknek igazából alacsony a minősége.
Vagy itt a lent említett WoW, ami Szefmester szerint unalmas, mégis van tizenmillió ember akik hónapról hónapra úgy döntenek hogy igenis akarnak vele még többet játszani, és valószínüleg nem azért mert olyan unalmas.
Félreértés ne essék, nem azt mondom hogy eladások=minőség, vannak dolgok, mint a költséges marketing, a hype, stb. amik eltorzítják az eredményt, de azért ez elég nagy egoizmus azt hinni hogy a mi egyedi ízlésünk, vagy egy szűk csoportnyi, hasonló ízlésű kritikus véleménye ér bármi mást is azon kívül, hogy NEKÜNK mi nem vonzó...