Amikor azt írtam, hogy a PS3 összteljesítménye akár 2X-is lehet az X-hez viszonyítva (optimalizált progi esetén), köszönhetően elsősorban pl. a nagyobb buszsávszélességnek, az nem azt jelenti, hogy mondjuk generációs különbség van köztük, messze nem!
A generációs váltáshoz konzolnál legalább 10-20X-os teljesítménkülönbség kell. Egy ilyen 2X teljesítmény helyenként jobb grafikát, AI-t, fizikát akármit jelent valójában, és nem sokkal többet.
A lényegi különbségek a hardver specifikus dolgokból jöhetnek össze. Ha ilyet használnak egy Boxra fejlesztett kódnál, ez a 2X általános teljesítmény különbség messze nem elég, hogy a PS tökéletesen "leemulálja" a másik hardvert. Innen a sok gyengébb multiplatform játék.
Az X meg a PC viszont ennyivel áll közelebb egymáshoz, Egy PC-n induló fejlesztés simán átvihető X-re, nem véletlenül mindkét platformnak a M$ a gazdája.
Ilyen környezetben a Sony szerencsére megtette az egyetlen logikus lépést, amit lehetett. Annyi kisebb-nagyobb saját fejlesztő studiót gyűjtött be, amennyit csak tudott, és ezek erőforrásait dinamikusan használja 1-1 áttörést jelentő technológia kifejlesztésére, amit aztán megoszt közöttük.
Ilyen a PC vagy a Box platformon nincs. Ott mindegyik cégnek érdeke a saját technológia védelme. Habár pont emiatt több is a middleware, kölcsönözhető játékmotor, azonban azokat értelemszerűen nem lehet olyan szabadon egy játékhoz optimalizálni, mint sima technológiák, trükkök gyűjteményét. Ami viszont több munkát igényel.
Szal végül is ez a kis saját fejlesztő világ, amit a Sony birtokol megsokszorozhatja a hardverben amúgy is meglevő különbséget, ami akár generációs nagyságúnak is tűnhet később.
:)