#27
Mivel mostanában nem assemblyben programoznak tényleg nem érdekel senkit.
Az X360 CPU-ja 3 db szimmetrikus magot tartalmaz nagy cache memóriával és a GPU DX feleületen kersztül programozható mint a PC. A GPU egy R500 sorozatú, viszonylag modern valamilyen procinak felel meg.
A rendszer inkább támogatja a GPU máveleteket és kevésbé a CPU-t. Összességében a rendszerre viszonylag könnyen konvertálhatóak a PC-s progik.
A PS3 asszimetrikus magokból áll. A kisebb magok kódját erőteljesen optimalizálni kell. A GPU gyengébb, de bizonyos nyers paraméterekben erősebb az X-énél. A hihetetlen sávszélességű busznak köszönhetően a CPU feladatokat tud átvállani a GPU-tól, de ezt is optimalizálni kell. A GPU az OpenGL spec változatán keresztül programozható. Összességében nehezen konvertálható át egy PC-s kód PS3 kóddá.
Effektive a PS3 teljesítménye akár 2X-es is lehet az X 360-hoz képest, azonban ehhez jelentős optimalizációra, a hardver mélyreható ismeretére van szükség.
A Sony belső studióju megosztják azt erre vonatkozó tapasztalatokat, erre vezethető vissza a Sony exkluzívok látványos fejlődése (Pl. Resistance vs. Resistance 2).