• kvp
    #55
    "Nem vágom annyira ezt a flash témát, szerinted akkor az új flash player gyakorlatilag minden jobb 3d-s kártyán gyorsulni fog?"

    Ha nem tiltjak le kulon valamilyen szerzodes miatt, akkor igen.

    "C++ fortran támogatás? Hagyjuk már, mindenre meg lehetne írni ezt... csak éppen olyan gyök2 sebességgel futtatna egy normál általános kódot mint ahogy fog is, mert a gpu nem erre való. Korlátozott utasításkészlettel, és megszabott kódformával meg olyan mint a kakinak egy pofon. A cpu való általános programozásra, gpu éppen azért gyorsabb mert specializált."

    A c++ tamogatas a jatekokhoz kell, mert igy a mesterseges intelligenciat es fizikat szamito kodot siman le lehet forditani gpu-ra, ujrairas nelkul. Egyebkent a gf8800-ota tudjak a kartyak csak fordito nem volt hozza. Ezzel szemben pl. a ps3-ban talalhato cell spe-k nem tudnak rendes c++-os kodot futtatni, mert nincs egyseges cimteruk. Az nvidia kartyaknak viszont mindig is az volt, csak nem tettek szoftverbol elerhetove, csak a gf8-as csalad ota. Most mar fordito is lesz hozza, igy nem kell assembly-ben vacakolni. (mondjuk ez akkor lenne hasznalhato ha az opencl szabvany resze lenne es nem cuda extension-kent jonne) Egyebkent jelenleg maximum a 8-adara eshet vissza a szamitasi teljesitmeny ha tul sok az elagazas. Ugyanez ati kartyakon csak a 4-ede. Ha az nvidia rakna branch egyseget minden magba, akkor viszont nem esne a teljesitmeny. (mondjuk kb. haromszorosara none tole a gpu azonos magszam mellett, tehat ketszer annyi maghoz hatszor tobb tranzisztor kellene, tehat olyan 8-9 millio tranzisztoros lenne)

    A fortran hasonlo okokbol kell a tudosoknak, ott a kod jo resze meg mindig abban van. Mondjuk a fortrannal sok gond nem lehetett, jellemzoen szereti a buta de gyors vektorprocesszor tomboket, mivel a legtobb regi szuperszamitogep gyakorlatilag haz meretu, de a mai gpu-kkal megegyezo architekturaju rendszer volt.