kvp#50
"És ami a konkrét kérdés lesz a PC-s játékot érintően, az, hogy DX11"
DX11 vagy opencl. Mindketto nyilt es ingyenes szabvany.
"Jelenleg ugyanis teljesen szoftverbol rajzolnak mindent, ami csigalassu.
Nagyon sokan keverik a szoftver-hardver fogalmakat."
Szoftveres rendereles amikor a program a cpu-val rajzolja meg a grafikat. Ezzel szemben van a szabvany 2d/3d api hasznalata, amire mar a winnt4.0-ben is volt lehetoseg, az adobe azota nem birta ezt meglepni, pedig rengeteget javitana a flash teljesitmenyen. Az, hogy az api mogott mi van mar nem lenyeges. Egy intel integralt videokartyan tobbnyire ugyanugy a cpu, de barmilyen rendes 3d-s kartya eseten mar a gpu vegezne a grafika eloallitasat. Persze a javascript alapu (actionscript nevu) script motoruk ettol nem lesz gyorsabb, de legalabb a grafikaval nem kellene a cpu-nak szorakoznia. A 3d api-k hasznalatanak egyik problemaja, hogy jopar regebbi driver nem tud rendesen tobb 3d-s context-et kezelni, ami egy tobb flash-t tartalmazo oldalnal es tobb nyitott bongeszo ablaknal elengedhetetlen. Vista ota ez megoldott, de jo lenne ha winxp alatt is menne a gyorsitas.