• FoodLFG
    #20
    Ez nagyjából lefedné az összes audio-vizuális mű alkotóját, valamint irodalmi művek szerzőit.
    Sosem értettem, hogy honnan veszik a bátorságot az emberek, hogy magukénak követeljék azt, ami nem az övék...

    Az interneten nincs olyan, hogy ez csak az tiéd vagy az enyém. Csak olyan emberek vannak akik közzéteszik az alkotásaikat, vagy mások teszik ezt meg helyettük, ezzel a közösséget gazdagítva. Ez egy teljesen más berendezkedés, mint a való világban.
    Hogy ezt valaki nehezményezi, az azt jelenti, hogy nem tud alkalmazkodni a mai világhoz, de ez már nem az én problémám. Onnan kell kiindulni, hogy amit fel lehet tölteni az internetre, azt fel is fogják. Nincs más lehetőség és ez így jó is.

    Egyébként egy kérdés: ha az offline világban fizetsz a művekért, akkor az online világban miért nem akarsz? Ha a mozijegyet, DVD-t, BluRay lemezt megveszed, akkor miért akarnád ellopni a filmet? (Persze ez feltételezi azt, hogy az online világban hajlandó vagy pénzt kiadni értük.)
    Amikor moziba megyek nem azt a terméket/élményt veszem meg, mint amikor DVD-t veszek. Moziba szoktam járni, mert egy olyan élményt ad, amivel a varez nem tudja felvenni a versenyt. De ez nem csoda, hiszen nem ugyanazt a terméket kapom meg a vareztől, mint a mozitól.
    DVD egy elavult technológia, nem versenyképes az internettel (varezzel). Ezért kihalásra van ítélve. Nem is fizetek érte. Tehát azért fizetek az offline világban, mert azt az élmény az internet nem tudja megadni.

    "semmi hasznom": ahhoz képest, hogy lesz*rod a szerzői jogokat online, töltesz orrba-szájba, tényleg semmi hasznod belőle?
    A cégekből nincs hasznom, akik mögöttük állnak szerzők, belőlük lehet. De cégeken keresztül semmiképpen sem fogom őket támogatni. De pl az olyan a előadókat egyébként sem, mint pl lili elen.
    http://itcafe.hu/hir/lily_allen_torrent_kaloz.html

    Másrészről, a reakcióm a "kulturális átalánydíjakra" érkezett, amiket globálisan szednének be és nem lenne döntési lehetőségem afölött, hogy pontosan kik kapják meg a pénzem. Ilyen esetben olyan cég is kaphatna a pénzemből, akiből nem származik hasznom.
    De ilyen igazságtalanul működő rendszer artisjus (vagy valami hasonló nyomorék néven) néven már Mo-n is működik. Ezért nem is veszek olyan dolgokat, amiken a matricájuk rajta van.


    Mellesleg ajánlam a sok warezpistikének a programok, filmek NFO fájlainak olvasgatását, ugyanis az emberi abszurd azon csodálatos (vég)termékeire bukkanhat az ember, mint pl. "A" warezcsapat lenyúlja "B" csapat által készített keygent és az NFO-ban "B" elküldi a p*csába "A"-t.
    Attól függ mit értesz szerzői jogok alatt. Nyilvánvalóan nem látod, hogy itt mi zajlik. Az "A" warezcsapat azt nehezményezte, hogy az ő munkáját valaki a saját nevén terjesztette, nem pedig azt, hogy terjesztette.
    Igazából engem nem érdekel, hogy az offline világban mindkettő cselekmény megsértené a szerző jogait. Az interneten, mint már mondottam, ilyen nem létezik. Az internet más szabályok szerint működik. Terjeszthetni terjesztheted, de hamis szerzőt beállítani az alkotás mögé, már negatív reakciót vált ki.

    Egyébként pont amiatt, hogy az offline világba mindkettő cselekmény szerzői jogokba ütközik, pont emiatt nem létezik az internetes gondolkodásban ez a kreálmány, hiszen akkor mindkét cselekedetet ugyanolyan negatívan ítélné meg a közösség...



    Egyébként meg semmit sem lopok el, hanem másolok és terjesztek. Ahogy minden ember ezt csinálja, hiszen a génjeinkbe van kódolva.