• Balumann
    #4
    Igen, sajnos a nehézségeket úgy fokozzák általában, hogy a lövések hány százaléka ne találjon el, meg mennyi életed legyen, meg ilyenek. Hogy milyen az AI egy játékban, attól függ, hogy mennyire törekedtek a sciptelésnél minél több mindent figyelembe venni, de mindig lesznek olyan helyzetek, amikor nem logikus lépést fognak tenni. Jó példa erre, a Crysis W -ben futottam össze, az egyiknek kifogyott a tára és ezt el is kiabálta, majd újratölt és hátrált. Nyilván úgy van megadva, hogy ha van társa a közelben, akkor mondja. Csak a társa éppenséggel a házon belül volt - amit ráadásul csak utána vettem észre, miután megöltem (én meg nem értettem, hogy miért kiabálta nekem, hogy kifogyott :D).

    Jobban örültem volna, ha Armed Assaulthoz indítanak ilyen versenyt, ahhoz már van jó pár AI módosító, a legutóbbi amit használunk, abban elég sok meglepetés ért. Első próbára volt egy küldetés, amit sokszor csináltunk, nagyjából úgy nézett ki, hogy csónakból kiszállás a parton, házaknál egy osztag, azokat szépen lelőjjük, utána be a másik kertbe, ott is 2 ellenség leszed, dobozból fegyvereket felszedünk, utána jöhetnek az épületek. A grouplink nevü móddal úgy néz ki, hogy ki se szálltunk, már 2 oldalon kirohantak, baloldalt füstöt dobtak, füstből kirohan 1 és odadob egy gránátot ránk, és többoldalról meghaltunk. Utána bejutottunk a kertbe, de megláttak, 3-as csoportokban elkezdtek támadni, változatosan 2 irányból, gránátokat dobálva, kiszámíthatatlanul. Persze közel sem tökéletes, és vannak így is hülyeségek, meg nehézségek, pl. amikor a dombtetőn lévő gépágyuból 10. lövik ki előlem anélkül, hogy le tudnék lőni bárkit is, akkor az a logikus, hogy a következő 5 is beszálljon (alapból ugyebár nem szállnak be az ilyenekbe), mesterlövészt meg nem is tudják leszedni abból. Meg fedezéket sem tudnak használni, csak lehasalnak meg legugolnak lövés előtt, meg ha feléjük lőnek. De szóval sok lehetőség van benne. Remélem ilyen játékokhoz is lesz majd valamilyen hasonló verseny :D