• dez
    #46
    Továbbra is azt gondolom, hogy nem a HW, API vagy 3D motor alapján kell meghatározni, mi az AR, hanem az AR-t kezelő applikáció alapján. Ekkor a Wiki-ben is olvasható definíciót kapjuk. Az AR egy nem-teljes VR rendszer ÉS a valóság keveréke. Tehát, nem foglaltatik benne a VR-ben, hanem a VR és a valóság közös részhalmaza.

    Természetesen léteznek teljes VR környezetek, elég régóta. Sőt, pl. a Commodore VR sisakos játékaival még a '80-as évek végén játszottam Kölnben, majd néhány évvel később idehaza is. Ez nem csak egyszerűen VR volt, hanem head-trackinges+térhatású.

    A mozgásvezérelt játék nem a Wii-vel jelent meg, csak azzal vált szélesebb körben is népszerűvé. PS-hez is volt már mozgásérzékeny vezérlő, PS2-re meg egyszerűbb, de már lényegében AR rendszerű játékok (az EyeToy kamera segítségével), lásd itt: [link] A PS3-hoz meg a kettő együtt.