• lokko
    #44
    a mi vitánkban nem részletkérdés, mert pont ezen múlik hogy elvi szinten melyik a bővebb képességű rendszer

    "Vagy talán attól lesz teljes VR az AR, mert mondjuk az OpenGL-lel megvalósítható az előbbi?"

    majdnem jó ez a megállapítás, ha hozzáveszed hogy az AR rendszernek is meg kell valahogy jelenítenie a virtuális objektumait, tehát neki is kell egy teljes értékű 3D API, így alkalmas rá, hogy teljes értékű VR-t futtasson

    de tudnia kell olyan dolgokat is, amit a egy VR rendszertől nem várunk el, ilyen pl a megfigyelő valós helyzetének követése, egyéb valóságban pozicionált tárgyak követése, ezekre a kiterjesztett objektumok virtuális csatolása ...

    És a lényeg, ami eddig a vita hevében elmaradt: valódi AR azért nem létezik még, mert a kellő pontosságú pozicionáláshoz, és pozíciókövetéshez jelenleg nem léteznek megfelelő hardware-eszközök ... pont ezért fontos hogy fejlődjön a mozgásvezérlés ... (ebből indult az egész téma)

    míg azt gondolom belátod hogy valódi VR környezetek már régóta léteznek, legfeljebb nem olyan minőségűek, amilyeneket te szeretnél ...

    beszéltem itt két fejlődési paradigmáról, az egyik a régi, ami valójában a VR környezetek minőségi javulási útja

    a wii által felszínre bukkant új paradigma meg a mozgásvezérelt rendszerek fejlődése, ami az AR korszakba vezet