• Garfield
    #4
    Ez az egész rohadtul túl van lihegve: a mobilszolgáltató csak infrastruktúrát nyújt, de a konkrét szolgáltatás igénybevételéről nincsenek adatai - nem véletlen, hogy a büdöslábú emelt díjas fogadott SMS-ek kapcsán is a panaszos el lesz küldve a tartalomszolgáltatóhoz. Hacsak nem a mobilszolgáltató nyújtja a tartalomszolgáltatást, akkor a helyzete egy az egyben megegyezik a postáséval: csak kézbesíti mások üzeneteit. Az allergiás példa meg azért rossz, mert a szolgáltatás kialakítása a vacak: azért, mert tudni akarom a pollenhelyzetet egy adott pillanatban/helyen, az nem jelenti azt, hogy beteg is vagyok, csak igénybeveszek egy szolgáltatást. Azaz úgy kell kialakítani az adott szolgáltatást, hogy a lehető legkevesebb személyes adat kezelésére kerüljön sor, de eme célhoz kötöttség rögzítve is van az adatvédelmi törvényben.