• kvp
    #22
    "hát elragadó ötlet, főleg ha magának az ördögnek dolgozol (~amerikai hadsereg ), akkor akár még tényleges felhasználást is lehetne neki találni, egyébként nem hiszem."

    A microsoft, aki mint nehany linux kozeli troll-tol tudjuk maga az ordog pont ezzel foglalkozik. Az uj 'natal' nevu vezerlojuk pont ezt probalja. Sztereokepbol csinal full body motion capture-t es a concept demo-ban kepes a jatekos bizonyos valos vilag beli targyait beolvasni a jatekba, amik ezutan hasznalhato tagyakkent jelennek meg (a videon egy gordeszkaval csinaljak ezt meg). A masik vicces resz amikor egy gyerek mozgasat alakitja at egy szorny mozgasava. A kerdeses cikk valamikor mostanaban kerult fel az sg.hu-ra...

    "Mert egy kicseszett sárkányt, lekell modellezni bizony, méghozzá pontosan olyan részletgazdagon, ahogy a táj is, meg a többi dolog is megvan."

    Ahogy eddig. Fog az ember egy muveszt, megcsinaltatja vele agyagbol/fabol/gipszbol/ragogumibol es beolvastatja a geppel. Ez ma mar a lezeres scanner-ek idejen eleg egyszeru feladat. A masik megoldas legyartatni egy algoritmussal. Az oblivion fait es a spore szornyeit nem emberek alkottak, hanem egy algortimus kesziti oket egy megadott dns szeru adatbazis alapjan, majd automatikusan felcsontozza oket es adaptiv modon kigeneralja a legvaloszinubb mozgasi mintakat. Ami igy keszul az lehet akar teljesen egyedi is es mivel a generalo kod alapadatait taroljuk ezert sokkal kevesebb helyen elfer mint egy modell. Igy egy vilagban akar minden egyes eloleny eltero lehet es nem csak at vannak szinezve es meretezve mint a wow x+1-edik szornyei. (algoritmikusan tarolt terkepet en eloszor a dune2-ben lattam, ott a terkepekbol csak a random seed-et mentettek es a palyatervezo altal utolag felrakott emberi epitmenyeket es jarmuveket) A technika adott es szepen lassan elkezdjuk hasznalni. Lattam olyan robotot ami megnezte, hogy az emberek hogyan hasznalnak bizonyos targyakat, majd ebbol magatol epitett egy kinetikus modellt es kesobb kepes volt e szerint mozogni es meg azt is kezelte amikor megvaltoztattak a kornyezetet, egyszeruen ujraepitette a sajat 3d-s modelljet viszont megtartotta a tanult cselekvesi mintakat. Mindezt par japan diak keszitette egy versenyre, tehat a state of the art ennel mar joval fejlettebb.

    ps: Ai gyorsitas gpu-val mar eddig is letezett, pl. shader alapu utvonalkereso kodok mar nagyon regen vannak, csak eddig nem erte meg hasznalni oket. Most mar sokkal kisebb a szamitasi koltsege egy ilyen muveletnek.