• sonicXX
    #5
    Egy kicsit el vagy tévedve. A weben 10 éve sem voltak csicsás fontok. Voltak olyan kretének viszont dögivel, akik GIF és animált GIF képekre írtak a kedvenc betűtípusaikkal és azt pakolták ki. Képekre írt betűket ma is ki lehet tenni egy weboldalra, a legnagyobb gond ezzel csak az, hogy nem karakteres, de mégcsak nem is vektorgrafikus.

    A Helvetica az egyik legrégebbi betűtípus a nyomdászatban, jelesül az egyik legolvashatóbb, ezért a legtöbb nyomdai termék ezt a típust használja.

    A speciális betűtípusokra pedig nem azért lenne szükség elsősorban, mert a webes júzerek unják az Ariel, Times New Roman, Sans betűket, hanem azért, mert sok cég arculatának szerves részét képezi a betűtípus is, nem annyira ritka esetben egyedileg készített betűket használnak, és ezeket teljesen érthető módon pont úgy szeretnék viszontlátni a weboldalaikon például az aloldalak címében, ahogyan viszontlátják a repiken, a hirdetéseken, a névjegykártyán, cégéren, a termékeken, molinókon, kiajánlókon, mappákon, szerződéseken stb.

    A HTML sosem támogatta a fontokat rendesen, sőt semmit sem támogat normálisan mind a mai napig. Ami oldal ma kultúráltan néz ki, az nem a HTML miatt néz ki úgy, hanem a CSS miatt, ami egy HTML-re húzott formázási hack gyakorlatilag, egy mára túlfejlett sufni-tuning. A web gagyi. A legjobb megoldás nem a HTML 5 és a CSS 3 kihozása, hanem egy teljesen új, a kor igényeinek és elvárásainak megfelelő technológia lenne. Többek közt ezt felismerve alkotta meg az Adobe a Flex-et.

    Röhej, hogy a W3C egy évtized alatt sem volt képes túllépni a HTML 4-en, minden érintett fél irányából nézve szánalmas, hogy egy cca. 10 éves szabványt képtelenség legyen szabványosan megjeleníteni. Hiába a web platformfüggetlensége, ha egyszer egyazon operációs rendszeren is 4 különböző böngészőben 5 féle képpen jelenik meg ugyanaz az oldal. Emiatt a probléma miatt kell egy webes fejlesztés felét, néha nagyobbad részét ún. böngésző optimalizációra fordítani (ami így leírva szépen néz ki, a gyakorlatban azonban ez toldozást-foltozást jelent többnyire, általában egyenértékű azzal, hogy valahogy kiimádkozzuk az IE-től, hogy normálisan jelenjen meg rajta egy oldal, aztán a többi böngészőből is). A böngésző optimalizálás egy weboldal költségének a cirka a fele.

    Ennyit a webről dióhéjban.