• B0nFire
    #30
    Legtöbb kerékpár út egyben gyalogosjárda is! Ezt nem szabadna elfelejteni. Főleg ott, ahol eleve úgy készül a kerékpárút, hogy "csak" a meglévő járdát szélesítik ki, és leaszfaltozzák. Ott bizony a gyalogosnak éppen annyi joga van közlekedni, mint a kerékpárosnak.

    Erről van szó:


    Viszont a KRESZ szerint kerékpárral (és segédmotoros kerékpárral!) csakis abban az esetben hajthatsz fel a gyalogjárdára, amennyiben a forgalmi helyzet lehetetlenné teszi az úttesten való közlekedést. Erre nagyon ritkán van eshetőség. De milyen gyakran látunk segédmotort járdán? Szinte soha. Mert ismerik és betartják a KRESZ-t. Másfelől a kerékpárosnak nincs jogosítványa, nem ismeri a KRESZ-t, és nagy ívben fütyül arra, hogy tulajdonképpen minden ilyen akciójával közlekedési kihágást követ el. Ami viszont nem jelenti azt, hogy ne lehetne megbüntetni érte!

    Nálunk van egy útkereszteződés, ahol szinte minden kocsi felhajt a zebra teljes szélességére (hol keljen át a gyalogos?), jócskán átlépve a záróvonalat, holott még stop táblája is van! Ebbe a kereszteződésbe beállítanának 2 db rendőrt, és egész nap büntethetnének. Arra nem hivatkozhat az autós, hogy nem belátható a kereszteződés, hiszen akik a forgalmi rendet meghatározzák (rendőrség), és a táblákat kihelyezik, igenis tisztában vannak vele, hogy belátható-e vagy sem, és a tábla nem véletlenül van ott, ahol. (STOP tábla) Kivételt képeznek azok az esetek, amikor a közútkezelő baszik kijavítani az úthibát, inkább kipakolja a 30-as táblát 100 km-en keresztül. De ez már egy másik történet.