• winnie
    #29
    "Régen színészek szinkronizáltak, ma meg 100 ezerért a haverom elvégzett egy tanfolyamot, és van róla papírja. Ő is mehet szinkronizálni, pedig nem is színész. A lényeg olcsó legyen."

    ugyanúgy lehetsz színész is tanfolyamon, ezzel nincs gond. és attól, hogy régen színészek csinálták, ők amatőrök voltak, nem a szinkron volt a mesterségük, nem a hangjáték, csak a játék. (még ha az egy váélfaja is annak). viszont a mostaniaknak (és ne a tömegelőkről beszéljünk,akik 3-4 éven belül talán 3 mondatot is kaphatnak), az említett sokan dolgozóknak ez a szakmájuk, ebből élnek.

    az, hogy valaki színész még nem jelent jobb szinkronost. ha valaki nem színészkedik, még lehet eszeveszett jó szinkronos.

    "Régen ez nem dominált. Hiába nem volt összehasonlítási alap, azért klasszisokkal jobb volt..."

    hiszem, hogy egy mai jobban megoldana bizonyos szinkronizálási részfeladatokat, mint az akkoriak. annyi a difi, hogy akkor, mint írtam, a hang gazdája nagyágyú volt. de más terepre merészkedett: mintha christiano ronaldo lemenne kispályás focizni. hiába jó, hiába hozza a közönséget, hiába kap meg a nézőtérről minden elismerést, ha az, aki nem csak koca teremfocis, hanem 15 éve nyomja kispályán, szét fogja alázni, mert jobban ismeri a praktikákat.

    "színészek. Még a mai napig is...ez még most is meg van. Néha nem fér bele minden."

    nem, erre, ha van is példa, akkor nagyon kevés. ha hármat említenél, akkor megköszönném, de nem mindegy, hogy valami nem fér bele, vagy ha egy 30 másodperces csendet feldob a dramaturg azzal, hogy beleír valamit a 15. és 20. másodperc közé. (ma, ha ilyen lenne, rögtön jönnének a "hogy képzeli?" meg "más szellemi művét megerőszakolni" hangok.)

    "Amúgy a egy átlag néző nem tud sok szinkron színészt felsorolni, de az alakításra emlékszik, és szerintem ettől lesz klasszikus, hogy valaki tehetséges vagy nem...ma a tehetségesek nem mennek el 40-50 vagy 100 ezer forintért szinkronizálni, mert méltóságon aluli, és igazuk van."

    a tehetségesek, mivel ez a tehetségül elmennek. nekik ez a munkájuk, ehhez értenek. akik nem mennek el, azok a nagy nevek. azok a ronaldók, akiknek derogál a kispályás foci. és hiába vannak ott egy teremfoci meccsen az éppen aktuális világbajnokok, a néző mindig is ronaldóra fog emlékezni. én is, ha egy filmben ott van garas dezső, akkor lehet bármilyen jó széles tamás vagy seszták szabolcs, kisebb eséllyel fogok rájuk emlékezni.

    a színészet és a szinkron két külön szakma. mindkettő prominens képviselői lehetnek jók a másikban, de ez nem feltétlenül alaptétel.