• Jonah
    #85
    Sok okosat mondtatok eddig, de van amiről nem beszéltetek:
    Ez a gép viharzónában repült, ahol a felhők még 20 km magasra is feltörhetnek.
    Az ejtőernyő rossz megoldás ilyen helyzetekre, mert bár lefékez, de abban a pillanatban fel is emeli a usert (mintegy kiemeli) a felfelé irányuló légáramlat. Ennek magassága gyak. a felhő magasságáig tart. megjegyzem, amikor 10 km-en mínusz 50 fokos szelek fúdogálnak, 20 km-en még kevesebb.... és nem beszéltünk az alapból nincs oxigénről (majd Szalacsi bától kérünk).
    A konténeres megoldás jó lehet, de ennek súlya van, és karbantartási ideje. S mivel életmentő funkciója lenne, ezért azt minden egyes alkalommal át kellene vizsgálni, jóval gyakrabban, mint egy repülőgép törzsét.
    A fekete doboz tényleg ad, de gyk 50m mélységből a rádiójel már nem terjed túl jól. Pl. az amcsi tengeralattjárók is csak ultrahosszú hullámhosszokon kommunikálnak, vagy feljönnek a felszínközelbe. előbbinek hátránya a hosszú antenna (helyigény) vagy a felszínközelség igénye. Egy fekete doboz nem fog a vízfelszínen maradni, ha több tíz tonna húzza le a mélybe.
    Egy dolog azonban lehet hogy értelmes megoldás lenne: katapultülések bevezetése az összes utas széke helyére. Persze ez sok kihívást és pénzt jelent, de a usernek lenne esélye a túlélésre. Ebben helyet kaphatna egy túlélő rendszer, ami pl. vízre landoláskor felszínen tartaná a benne ülőt, oxigént adna nagy magasságokon és mellette vezérelné az ejtőernyő sárkányszerkezetét...
    Persze, a fekete számok ismeretében 300 ember halála sajnos gazdaságosabb... már ha csak a temetkezésekből befolyó összeget nézzük is.... :S

    üdv.