• kvp
    #7
    A larrabee-ben az intel pentium mmx magok leszarmazottai lesznek, egy meg ujabb mmx/sse/stb vektoregyseggel. Ez gyakorlatilag az nvidia jelenlegi megoldasara hasonlit, ahol 1 gpu branch egyseghez 16 alu csoport tartozik (risc vliw). Az intel eseten egy maghoz egy darab 16 alu-t tartalmazo matematikai egyseg tartozik (cisc vliw). Igy gyakorlatilag a larrabee ugyanazt tudja mint egy 16*16=256 magos nvidia gpu, csak valamiel magasabb lesz az orajel es mag tartalmaz egy sima x86-os skalar egyseget is, igy kepes besegiteni vagy helyettesiteni a cpu-t. Egy-egy larrabee mag gyakorlatilag egy-egy atom chipet tartalmaz mint branch egyseget, tehat 16 atom teljesitmenyet hozza ha cpu-nak hasznaljak vagy egy darab 256 magos nvidia gpu-t tud helyettesiteni. Lehetoseg van arra is, hogy osztozzanak a munkan, tehat a gepben csak egy larrabee legyen, ami cpu-kent es gpu-kent is mukodik, az alapjan eppen mire van szuksege a rendszernek. Az architektura amire fejleszteni kell, gyakorlatilag egy 16 magos x86 ujfajta vektoregyseggel kiegeszitve. Ilyenre irta a microsoft a directx referencia driver-et (directx software render), amit csak ki kell egesziteni az uj vektoregyseg hasznalataval (tobb es nagyobb vektor regiszter + par uj utasitas). Ha az intel vegre kihozna, akkor eleg nagyot tudnanak vele tarolni. (ez a chip gyakorlatilag cpu/gpu/eszaki hid is egyben)