Painkiller 3
  • fery02
    #100
    Nekem ennyi bőven elég volt a játékból, a 4. pályáig bírtam. :)

    Mindegyik pályához kötődik saját (negatív :)) élmény:
    1. pálya: Az AI-val való összeismerkedés elég gyorsan megtörtént, erről volt már szó korábban is.
    Mint ahogy eddigi Painkillerek-ben is, itt is célnak tűztem ki, hogy lehetőleg mindenhol teljesítsem a kitűzött kritériumot, hogy a pálya végén megszerezzem a megszerezhető kártyát.
    Itt a cél az volt, hogy csakis a Painkiller nevű fegyvert használva vigyük végig a pályát, amiben alapból semmi komolyabb nehézség se lett volna, csakhogy a pálya felénél, mikor szét akartam zúzni egy objektumot, eszembe jutott az alap játék billentyűzet kiosztása, miszerint a bal Ctrl megnyomására automatikusan kilövi a Painkiller fegyver fejét (így lőszert spórolva meg a zúzáshoz, mivel ugye a Painkiller-hez nem kell lőszer), így megnyomva ezt, lőtt egyet a karólövő fegyverrel. :D
    Nem kicsit volt idegesítő, hogy ilyen miatt kellett elbukni a kártyát, de ez miatt már nem akartam újrakezdeni (igazából lelki erőm sem volt hozzá).

    2. pálya: Itt a megszerezhető kártyához likvidálni kellett mind a 607 ellenfelet, ami elég tapintatos pályabejárást igényelt, mert vannak ellenfelek, akik csak a pálya bizonyos részein spawnolódtak be a pályára. Mivel a pálya elég kacifántosra meg nagyra sikerült, kb 1 óra múlva értem el a végső főellenséget, akit kinyírva, akár be is fejezhettem volna a pályát, csak hogy még hátra maradt 13 db ellenfél. Szerencsére nem sokkal visszább, egy kisebb helységben be spawnolódtak, meg is lett mind a 607, viszont így nem engedte befejezni a játék a pályát. :D
    Szóval a legutóbbi mentést visszatöltve, nem kicsit idegesen kellett a maradékot békén hagyni és így befejezni a pályát. Gratulálok innen is, ez azért már pofátlanság.

    3. pálya: Találd meg az összes titkos helyet. Talán még ez is ment volna, (összes eddigi Tomb Raiderrel a hátam mögött) csak igazából itt meg ott vérzik el a dolog, hogy a játék legtöbbször nem számolja, ha titkos helyet találunk. :D Pedig elég eldugott helyeket találtam meg.

    4. pálya: Változz át 10-szer Daemon Murphy módba, amihez 650 lelket kell összegyűjteni. Kb ha jól emléxem, ennyi ellenség nincs is a pályán, de valszeg ekkora hibát azért nem követhettek el, szóval remélem, hogy csak én emlékszem rosszul (ezt még megnézném, csak már töröltem a "játékot"). Mind1, mivel ezt a pályát már nem tudtam végigvinni (igen, nem én untam meg, hanem megint technikai hibák miatt), ezt már nem fogom megtudni, hogy a végén összegyűjtöttem volna-e kellő lélek mennyiséget, de gyanítom, hogy nem, mivel az ellenfelek fele elpusztulás után, meg a környéken, mérges gázfelhőket hagy maguk után, amik eléggé lesebeznek és ez a gázfelhő kb a benne lévő ellenség lelkével egy időben oszlik csak szét, szóval szerintem ez is lehetetlen feladat szinte (kivéve esetleg legkönnyebb szinten, ahol valószínű sokkal kevesebbet sebez a gáz).
    De mint írtam, itt már nem csak, hogy nem tudtam megszerezni a kártyát, hanem tovább sem bírtam jutni egy ponttól sem, mivel "elfogytak" az ellenfelek és így ajtó sem nyílt ki sehol sem. :D
    Pedig alaposan átkutattam itt is a pályát, néhol talán túlzottan is, mert sok helyet találtam, ahol hirtelen megszűnt a textúrázás, kívülről láthattam a pályát, le tudtam esni a semmibe.

    Mind1, végezetül szerintem a pályatervezéssel is gondok vannak, mivel itt több irányban is lehet menni, méghozzá nagyon nagy pályákon, így aki kártyákat akar szerezni, annak nagyon sok idejét elrabolja a játék feleslegesen.
    A második pályán még a játék engine "elavultságát" sem vették figyelembe, az alacsony látóhatárt, amit az előző részekben a köddel ügyesen álcáztak. Itt viszont a vége felé a pályának nem kicsit vicces látvány, hogy a messziségben ahogy megyünk, ugyanúgy rajzolódnak ki a hegyek, domboknak a domborzata...
    De felesleges itt rinyálni, pályatesztelők amúgy sem voltak, összességében szinte semmi hangulata sincs az egésznek, textúrák is aránytalanul, hol túl részletesek, hol nagyon nem, textúra illesztési gondokkal szinte midnenhol találkozhatunk, ahogy teljesen sötét textúrákkal sem, amit még az elemlámpa sem világít meg, ami amúgy jellemző is. Nagyon sok textúrát nem világít meg a lámpánk.
    Továbbá nem elég, hogy semmi új fegyver sincs, de még az eddigi fegyverek sorrendjét is felborították (de szerencsére átállítható), meg számomra felfoghatatlan, hogy a Quick Painkillerként szolgáló bal Ctrtl gomb funkcióját lecserélték.

    Az eddigi hibákat figyelembe véve szerintem a demót tekintve (bár nem próbáltam ki) nagyon is tudták, hogy mit adnak ki, csak később a sok fújjolás következtében mondták csak kifogásként, hogy bizony ők rossz demót adtak ki.

    Tudom, hogy amatőr csapat, de szerintem halkabban kellett volna ezt a projektet készíteni, inkább max valami mod-nak kellett volna ennek lennie, mert ez az alapjáték meggyalázása.

    Megyek is és felrakom az alapjátékot. :)

    Egy pár érdekesség:

    kép1
    kép2
    kép3
    kép4
    kép 5 - ez a kis Skoda makett textúrailag a legrészletesebb modell a játékban :D
    kép6

    Persze viszonylag szép pillanatok is vannak a játékban: