• lammaer
    #4
    10 éve tolom IT teszterként multiknál, megfordultam 4-5 neves multicégnél (General Electric, Siemens, Morgan Stanley), és tapasztalataim szerint:

    -india tényleg olcsó, de a képzettséggel probléma van: nagy többsége az indiai IT szakembereknek nem nagyon képes a kezdeményezőkészségre, az önálló munkavégzésre: mindenre csak bólogatnak hogy "yes yes yes", aztán 3 kérdés után rájössz hogy kb fogalma sincs miről van szó, ő azonban elszöszöl még fél napot mire felismeri, nem fog menni. Ez ráadásul független attol hogy indiai india, vagy angliában élő indiai...


    - a cikkben szereplő kanadai szakember képtelensége a távolsági kommunikációra nem a távmunkát minősíti, hanem őt. Egyszerűen Ő nem alkalmas távmunkára. Nem szégyen, van ilyen, de ez nem a távmunka hibája hanem az illető gyengesége.
    - hazánkban ha valaki IT multinál dolgozik, az már lényegében távmunkás. Sajnos sok nyugateurópai (munkaféltésből vagy kommunikációs képességek hiányából adódóan) nehezen tud együttműködni azokkal, akiket nem lát. Franciákkal, németekkel, olaszokkal nagyon jó tapasztalataim vannak, angolokkal & amerikaiakkal már kevésbé (bár ez cégfüggő is - általában a régebben nyitott cégeknél ez jóval hatékonyabb).

    - nemcsak a távmunkáson de a távmunkát adó csapaton is nagyon sok múlik. Dolgoztam olyan teamben, ahol csak a manager volt külföldi, az egész team magyar volt és tutin ment. Olyan is volt, ahol az egész team külföldi volt, csak én voltam egyedül magyar teszterként, és működött. A mostani cégem viszont elég rossz példa - a kintiek még 9 hónap után is "elfelejtkeznek" rólunk, alig kommunikálnak... pl forszirozták hogy legyen webkamera a meetingen, miközben mi meg azért rimánkodunk, hogy ne a webkamerát erőltessék, hanem tanuljanak meg desktopot sharelni, mert annak van haszna, mig a másik fejét bámulni nem sok értelme van.

    -